Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skapa för webb och enheter. Filnamn ändras

Produkter
(logga in för att koppla)

AndBu

Ny medlem
Hej,

Jag har ett problem vid användandet av skapa för webb och enheter samt droplet.

När ingångs- filen har ett mellanrum typ; royal gala_svart_130x140 så väljer Photoshop att skapa en ny fil med namnet royal-gala_svart_130x140. Detta medför så klart onödigt jobb.

Går problemet att korrigera genom någon inställning? Alltså, så att ett mellanslag är ett mellanslag och inte ändras till -

Tack på förhand...

Mvh Anders
 

AndBu

Ny medlem
Nytt problem!

Hej,

Tack för ditt svar! :)

Detta löste problematiken med att Photoshop ersatte mellanslag med -. Men, nu klipper den filnamnet. Alltså, vi har tyvärr väldigt långa filnamn och det aktuella var 44 tecken och nu visas endast 16 tecken.

Vet någon hur man fixar detta? Det har alltså inte varit problem tidigare med filnamnets längd.

Tack på förhand

Mvh Anders
 

AndBu

Ny medlem
Löst!

Hej och tack igen j_s!!!

Tror att det är en bugg i Photoshop. Lösningen var att välja spara som och sedan avbryta. Detta fick sedan spara för webb och enheter att återsälla och visa hela filnamnet. Varför vet jag inte.

Provade med systemåterställning och alla möjliga meny- ändringar men inget fungerade.

Skönt att slippa ett irriterande problem.

Problemet löst!

Mvh Anders
 

AndBu

Ny medlem
Lösningen fungerar direkt!

Hej igen,

Sorry! j_s lösning fungerar direkt. Det var tydligen något fel på just den fil som jag provade.

//Anders
 
ANNONS