Annons

Tunt på begagnatmarknaden

Produkter
(logga in för att koppla)

Faketastic

Aktiv medlem
D@mn, jag hänger med rätt mycket i köp&sälj och så missade man en 135:a?
Har varit på jakt efter en sådan och en 70-400G i över fyra år utan att hitta en till humant beg. pris.
+1 på rubriken.
 

KGS

Aktiv medlem
D@mn, jag hänger med rätt mycket i köp&sälj och så missade man en 135:a?
Har varit på jakt efter en sådan och en 70-400G i över fyra år utan att hitta en till humant beg. pris.
+1 på rubriken.
Jag minns inte exakt, men överlag var det mycket humana priser på allt som såldes. Inte alls överraskad över att prylarna försvann i ett nafs. Jag passade även på att utöka min objektivsamling med Sony 20/2.8. Det användes för bilden ovan.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
D@mn, jag hänger med rätt mycket i köp&sälj och så missade man en 135:a?
Har varit på jakt efter en sådan och en 70-400G i över fyra år utan att hitta en till humant beg. pris.
+1 på rubriken.
Hmm, 70-400 G SSM satte jag ut för 7900:- i slutet av november och jag tog ner annonsen efter ca 2v och satte ut nyss igen då den gick direkt.
 

Barkismats

Aktiv medlem
Jag lyckades sälja ett 70-400 för 8500:- i september, men då fick jag vänta på napp i nästan två månader.
Men det dyker ju upp bra saker då och då. T.ex. ett 16-50 2,8 när man som bäst behöver det. Tack torbeno! Ditt förtroende värmde.
 

Faketastic

Aktiv medlem
@Faketastic, vad är humant pris för dig på en 70-400G?
Fredriks pris tycker jag är bra för en gen. 1. Är det en generation 2 så blir det såklart mer. 65-70% av nypris tycker jag generellt är vad man kan förvänta sig för ett objektiv i bra skick.
Har du ett att sälja? ;-)
 

KGS

Aktiv medlem
Stärkt av vetskapen om att ha en fungerande 850 igen så tog jag i lite hårdare med A700 och det visade sig vara en plastbit från spegelupphängningen som lossnat. Den hade hamnat i spåret för objektivet. Med den ur vägen fungerar kameran igen, men spegeln sitter löst. Kanske man kan droppa en mikrodroppe lim för att fästa den... eller silvertejp :)

Annars går det utmärkt att fota spegellöst också, men då får man ju chansa lite *s*
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Då var det ju inte förvånansvärt att det såldes på direkten. :)

135/1,8 är ett önskeobjektiv för många, och jag har aldrig sett ett så lågt pris på detta (även enligt Zeiss själva) legendariska objektiv, om det varit utan skavanker.
Ja, lite ytliga märken på metallen i tuben, annars kanon.
 

js1

Aktiv medlem
Men KG, nu blir jag lite besviken på dig. Har du övergett gamla hederliga KM A1 och A2???
Det lovade du ju att aaaaaaldrig göra :)

Fast köper du en A99:a är du ju åtminstone tillbaks till evf:en.
 

KGS

Aktiv medlem
Men KG, nu blir jag lite besviken på dig. Har du övergett gamla hederliga KM A1 och A2???
Det lovade du ju att aaaaaaldrig göra :)

Fast köper du en A99:a är du ju åtminstone tillbaks till evf:en.
Tror aldrig att jag lovat att inte skaffa systemkamera. Det är många år sedan jag bytte min A2 mot en D7D. Det är ännu fler år sedan jag berättade att systemkameror kommer att ha evf i framtiden, det var det många som hävdade aldrig skulle hända.. Ryktet säger att A99 snart ska bytas ut så jag avvaktar lite. A850 kan jag utan och innan så den känns helt rätt för mig som inte filmar o har mig. A99 känns inte tillräckligt attraktiv (för mig) i nuläget. Det gör den säkert så småningom.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Ifall priset är vettigt beror helt och hållet på skicket.

Något jag lärt mig genom åren är att ifall man söker en viss modell begagnad, så ska man söka den BÄSTA man kan finna, aldrig den billigaste.

Då svider det visserligen när man köper den, men bara den gången.

Köper man det billigaste är man glad just den dagen, men sedan svider det varje gång man drar fram den skavankiga kameran eller objektivet under alla år därefter.
 

js1

Aktiv medlem
Jag får lite dåliga vibbar, dåligt skriven annonstext, inget telnr och inget riktigt namn på säljaren.
 
ANNONS