Annons

Canon eos 70 d, samt objektiv. Hjälp!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Elsa A

Medlem
Hej alla!

Jag är i dagarna på väg att investera i en ny kamera.
Jag har tidigare fotat med en Canon eos 400 d och funderar nu på en 70 d istället.

Jag har läst en del recensioner och den verkar vara mycket kamera för pengarna.
Kruxet är att jag har noll koll på det här med objektiv.
Jag kommer främst att ta porträttbilder och naturbilder, någon som kan hjälpa mig med sin expertis?

Tack på förhand!
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag kommer främst att ta porträttbilder och naturbilder
Om du har några objektiv från din 400D så kommer de att fungera på 70D.

Objektiv beror förstås på din budget. Om jag gissar rätt så vill du väl till en början hålla dig på "rimliga" nivåer och då kan det vara smart att börja med en så kallat "kit-objektiv", ett objektiv som säljs i paket men kameran till lågt pris.

Jag tror att 70D ofta säljs i "kit" med en 18-135 zoom. Det kan vara ett bra köp som ger dig ett objektiv som funkar till det mesta. Börja med det och när du sedan har fotat i någon halvår så kommer du nog veta mer vad det är du behöver.
 

Elsa A

Medlem
Om du har några objektiv från din 400D så kommer de att fungera på 70D.

Objektiv beror förstås på din budget. Om jag gissar rätt så vill du väl till en början hålla dig på "rimliga" nivåer och då kan det vara smart att börja med en så kallat "kit-objektiv", ett objektiv som säljs i paket men kameran till lågt pris.

Jag tror att 70D ofta säljs i "kit" med en 18-135 zoom. Det kan vara ett bra köp som ger dig ett objektiv som funkar till det mesta. Börja med det och när du sedan har fotat i någon halvår så kommer du nog veta mer vad det är du behöver.


Tack för ditt svart!

Jag har 18-135 samt ett 0.45 m 1.5 ft sedan tidigare, det sistnämnda har jag använt en hel del till porträtt vilket har gett bra resultat.

Jag kommer att köpa kamerahuset separat, dvs utan medföljande 18-135 då jag redan har ett.
Kanske klarar jag mig på dessa två ett tag framöver då? 😊
 

larjo

Aktiv medlem
Tack för ditt svart!

Jag har 18-135 samt ett 0.45 m 1.5 ft sedan tidigare, det sistnämnda har jag använt en hel del till porträtt vilket har gett bra resultat.

Jag kommer att köpa kamerahuset separat, dvs utan medföljande 18-135 då jag redan har ett.
Kanske klarar jag mig på dessa två ett tag framöver då? 😊
Hej,
Du får titta på det andra objektivet en gång till.
"0.45 m 1.5 ft" Är närgränsen på för det objektivet. :)
Det borde stå mer på objektivet.
Vet att Canon EF 50mm F1/1.8 har just den närgränsen Ser det ut så här?

Är det ett sånt objektiv klarar du dig tills du kommer på vad du saknar
mvh
Lars
 

Elsa A

Medlem
Hej,
Du får titta på det andra objektivet en gång till.
"0.45 m 1.5 ft" Är närgränsen på för det objektivet. :)
Det borde stå mer på objektivet.
Vet att Canon EF 50mm F1/1.8 har just den närgränsen Ser det ut så här?

Är det ett sånt objektiv klarar du dig tills du kommer på vad du saknar
mvh
Lars
Ja men precis, exakt ett sådant är det!
Tack för infon, är som sagt novis på det här! ;-)

Då kanske kg ska våga mig på en eos 70d för nu och ha lite is i magen inför nästa lins 😊
 

AFJ

Aktiv medlem
Ja, det låter som du har en bra start på objektivfronten. Köp nytt hus, sätt igång och fota och komplettera med nya gluggar när du verkligen vet vad du behöver.
 

Elsa A

Medlem
Ja, det låter som du har en bra start på objektivfronten. Köp nytt hus, sätt igång och fota och komplettera med nya gluggar när du verkligen vet vad du behöver.
Tack för din respons, nu är det bara att hoppas att en 70 d motsvarar det som behövs för att utvecklas :)
 
ANNONS