Annons

PS CS6 slutar fungera pga cacheminnet fullt hjälper mera arbetsminne?

Produkter
(logga in för att koppla)

torlju

Aktiv medlem
Någon som vet om en utökning av arbetsminnet i min gamla dator, en Fujitsu, med 4 eller 6 i arbetsminne. Undrar dessutom om det är möjligt Löser det problemmet med fullt cacheminne?
 

joakim d

Aktiv medlem
4 eller 6 Gb minne är väldigt lite för en dator som man kör Photoshop på så att installera mer minne borde definitivt hjälpa. Sedan om det går att uppgradera din maskin har jag ingen aning om.

Jag vet inte riktigt vilket cacheminne du menar men mer arbetsminne borde som sagt definitivt hjälpa och samtidigt borde du kontrollera så att din hårddisk inte är för full för det kan påverka eftersom t.ex Camer Raw har sitt cacheminne på disk.
 

torlju

Aktiv medlem
4 eller 6 Gb minne är väldigt lite för en dator som man kör Photoshop på så att installera mer minne borde definitivt hjälpa. Sedan om det går att uppgradera din maskin har jag ingen aning om.

Jag vet inte riktigt vilket cacheminne du menar men mer arbetsminne borde som sagt definitivt hjälpa och samtidigt borde du kontrollera så att din hårddisk inte är för full för det kan påverka eftersom t.ex Camer Raw har sitt cacheminne på disk.
Aha, tack för hjälpen. Kollar hur det är med plats för mera minne och ökar hårddiskkapaciteten.
 
ANNONS