Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

CT-54

Aktiv medlem
"Historisk fotoateljé" i Westfälisches Freilichtmuseum, Detmold, Tyskland. Fotat för några veckor sedan när jag var där på besök med min syster. Han vid datorn märkte mig nog först när jag tog bilden och han hörde "ett vackert slutarljud" / "ein schöner Verschlusslaut"...:)
(Sony Nex-6 med "gamla" 18-55mm kitzoomen)
 

Bilagor

js1

Aktiv medlem
Nyss hemkommen från årets semester på Skiathos.
De låga inflygningarna och närheten till flygplanen vid start är helt unik och fascinerande.

Sony A77II med Samyang 8mm fisheye.
 

Bilagor

CT-54

Aktiv medlem
Ett par bilder, tagna från tornet på Bungsberg, den högsta "bergstoppen" i Schleswig-Holstein, Tyskland. På marken är man som högst på 167,4 meters höjd över havet; här var jag 40 meter högre upp...
(Sony A77II + Sony CZ 16-80 resp Minolta 200/2,8 APO HS)
 

Bilagor

Bertil Norberg

Aktiv medlem
Fortsatt inkörning av A99 II

Min A99 II, som jag varit innehavare av sedan lite mer än 2 veckor. Trivselfaktorn med kameran är verkligen på topp. Den beter sig väldigt lika som A77 II, men med en bildkvalitet som är betydligt säkrare på att man får toppkvalitet. Ljuskänsligheten går inte att jämföra. Betyder att man kan ta rörliga motiv med korta slutartider, utan att "brusa sönder" bilderna. ISO 6400 ger i stort sett brusfria bilder - eller helt "OK" brus.
Tog en promenad till Tantolunden och tog pendeltåget som kommer rusande i ca. 80 km/tim. Detta objektivet Tamron 18-270 är inte supersnabbt, men fungerade OK - tycker jag. Objektivet lirar fullt ut med autofokusen, och alla fokuspunkterna var aktiva vid tillfället.
För min del gillar jag att kameran fungerar både som "fullformatare" eller som APS-C, vilket gör att jag bara sätter på de objektiv jag gillar för tillfället. Dessa bilder är tagna i APS-C-formatet, och fungerar helt perfekt för mina "promenadbilder". Häng på de tunga kolosserna, och så har man en toppenkvalitet i mästarklass. Det är ju långt ifrån alla dagar som jag är ute och tar bilder som jag kan ta betalt för, men alla dagar kommer jag hem med bilder jag är väldigt nöjd med.
//Bertil
 

Bilagor

xerent

Aktiv medlem
Tagen tidigare nu i veckan. Hoppade av bussen för att fånga vyn, men det var det värt. NEX-6 + 18-200mm f/3.5-6.3 LE @ 90mm, f/6.3 1/60s 3200 ISO handhållet.
 

Bilagor

CT-54

Aktiv medlem
Lagan i februari 2017

En gråvädersdag i början av februari vid Lagan utanför Skillingaryd; snö- och isfritt, ovanligt milt för "kallaste månaden på året"...
(Sony A77II, Minolta AF Macro 50/2,8)
 

Bilagor

ANNONS