Annons

Bästa bilden någonsin av dig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
dumbo skrev:
Om det nu är så jobbigt att klicka på en bild för att den ska bli större så måste det väl vara än jobbigare att gå fram till en bild?

1024 pixlar innebär en storlek på 25-30cm på en genomsnittslig 19" bildskärm, dvs ungefär motsv. 20x30cm. Det är väl inte så jäsikens litet?
Visst är upplösningen lite lägre, men om det får bilderna att bli "totalt ointressanta" så bör man nog köpa ny bildskärm.

Det jobbiga är inte så mycket att klicka på bilderna, även om det säkert blir mer än 50 klickningar i denna tråd t.ex.
Det jobbigaste är att om man vill lägga in sina bilder så att de syns direkt här så måste man göra om dem till max 640 på den längsta sidan. Mina som jag har t.ex. på Pbase är större än så och då får man göra en ny bild med nytt efter-arbete (i Photoshop eller var man nu gör det) om den ska se bra ut. Och det tar ju lång tid om det är lite bilder.
På andra fotosajter brukar det gå att lägga in större bilder så de syns direkt.
Fattar inte varför du börjar gnälla om att det inte hade varit bra. Om du vill ha små bilder så kan du ha det ändå.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Jimpawa skrev:
Mycket moget, mycket moget..
Det är faktiskt inte så fruktansvärt jobbigt att klicka en gång för att få upp en bild! Speciellt inte så man måste skriva sådär!
Och du läste inte svaret heller. Det gällde inte att klicka och titta på bilderna utan att visa bilderna. Läs vad det gäller innan du börjar gnälla. Och skulle jag inte få använda hans medlems-namn eller vad??
Här är det igen eftersom du inte fattade.


"""Det jobbiga är inte så mycket att klicka på bilderna, även om det säkert blir mer än 50 klickningar i denna tråd t.ex.
Det jobbigaste är att om man vill lägga in sina bilder så att de syns direkt här så måste man göra om dem till max 640 på den längsta sidan. Mina som jag har t.ex. på Pbase är större än så och då får man göra en ny bild med nytt efter-arbete (i Photoshop eller var man nu gör det) om den ska se bra ut. Och det tar ju lång tid om det är lite bilder.
På andra fotosajter brukar det gå att lägga in större bilder så de syns direkt.
Fattar inte varför du börjar gnälla om att det inte hade varit bra. Om du vill ha små bilder så kan du ha det ändå."""
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Och du läste inte svaret heller. Det gällde inte att klicka och titta på bilderna utan att visa bilderna. Läs vad det gäller innan du börjar gnälla. Och skulle jag inte få använda hans medlems-namn eller vad??
Här är det igen eftersom du inte fattade.


"""Det jobbiga är inte så mycket att klicka på bilderna, även om det säkert blir mer än 50 klickningar i denna tråd t.ex.
Det jobbigaste är att om man vill lägga in sina bilder så att de syns direkt här så måste man göra om dem till max 640 på den längsta sidan. Mina som jag har t.ex. på Pbase är större än så och då får man göra en ny bild med nytt efter-arbete (i Photoshop eller var man nu gör det) om den ska se bra ut. Och det tar ju lång tid om det är lite bilder.
På andra fotosajter brukar det gå att lägga in större bilder så de syns direkt.
Fattar inte varför du börjar gnälla om att det inte hade varit bra. Om du vill ha små bilder så kan du ha det ändå."""
Läst, förstått, håller fast vid min åsikt. Nu tycker jag vi lägger ner det här, det är ju inte detta tråden ska handla om!
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Jimpawa skrev:
Läst, förstått, håller fast vid min åsikt. Nu tycker jag vi lägger ner det här, det är ju inte detta tråden ska handla om!
Varför skriver du mer om du vill lägga ner det??
Jag håller givetvis fast vid min om ett modernare och bättre sätt att visa bilderna.
 
ANNONS