Annons

Svårighet....!

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Vi har lagt upp en massa fina varianter av enkla bilder. Bilder med enkla kompositioner. Fortsätt med det. Det är läckert!

En rent ordmässig motpol till det skulle kunna vara massa saker, naturligt vore att lägga upp komplexa bilder som motpol, men jag väljer "svårighet" som tema.

Lägg upp bilder som var svåra att göra!
 

mohei

Aktiv medlem
Ett försök att "rädda" en bild med lite för mycket rörelseoskärpa. Beskärning, sv/v, korn och lite förstärkt rörelseoskärpa i PS.
Resultatet blev någon slags konstig kattkonst ;-)
 

Bilagor

PSE

Aktiv medlem
En till kattbild.. svårigheten låg väl i att den vägrade stå still och att dessutom var det lite klurigt att undvika få med reflektioner från glasrutan mellan mig och kissen :D

(Btw. katten bor i ParkenZoo E-tuna)
 

Bilagor

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Bra bilder är ofta svåra att skapa, oavsett om bilidens "genetik" i analys uppfattas som komplex eller enkel.

Alla bra bilider är mer eller mindre svåra att skapa.

Bilder med en ytterst komplex detaljrikedom kan också den vara "enkel" i sin estetik.

Jackson Pollock som är en stor representant för den Amerikanska expressionismen målar ofta rent komplexa motiv,, Trots det har ofta bilderna en enkelhet både i form och färgtema.

Jag länkar en bild som jag ser som komplex på grund av många bildelement, som dessutom står i konkurens om den huvudsakliga uppmärksamheten.
Trots komplexiteten så upplever JAg bilden rellativt lättläst.

Det enkla är det svåra,,

Mvh Niclas,
 

Bilagor

Lasse H

Aktiv medlem
Jag vet inte om jag hade några svårigheter direkt med den här. Men det är ju en väldigt komplex bild med en massa löv och grenar och skuggor.....Den ska symbolisera människans litenhet gentemot en storslagen natur. Grandios kallar jag den.

mvh
 

Bilagor

ForEvo

Avslutat medlemskap
Rinnande vatten och kisse...

Morsans katt Zatzy, älskar vatten på sommaren, om hon blöter gräsmattan med hink/slang så kommer han direkt och ska gå under ;)
 

Bilagor

PITCH

Aktiv medlem
ForEvo skrev:
Rinnande vatten och kisse...

Morsans katt Zatzy, älskar vatten på sommaren, om hon blöter gräsmattan med hink/slang så kommer han direkt och ska gå under ;)
Märklig katt. Men det finns faktiskt en kattras som tycker om vatten. Rasen t.o.m. ger sig ut och simmar i vatten. Men jag tror inte attd enna katt är av den ras....
Förklaringen kanske är att han/hon blev mycket badad som unge ?
 

ForEvo

Avslutat medlemskap
PITCH skrev:
Märklig katt. Men det finns faktiskt en kattras som tycker om vatten. Rasen t.o.m. ger sig ut och simmar i vatten. Men jag tror inte attd enna katt är av den ras....
Förklaringen kanske är att han/hon blev mycket badad som unge ?
Jag har faktiskt ingen aning, morsan brukar inte bada katterna så mycket, för våran andra katt Miranda hon hatar verkligen vatten, mamma har alltid "retat" katterna på sommaren när är ute och busar medans hon jobbar i trädgården.

Hon sprutar lite vatten på dom, funkade på Miranda, men inte på Yatzy!
Han är sådär varje sommar ;)

Ta fram hinken bara sen häller du samtidigt som du går, så går han under hinken hela tiden.
 

PITCH

Aktiv medlem
Han gillar vatten .... om inget annat så är det ju svalkande på sommaren, för en katt med så mycket päls.... det är väl bara det att han har kommit på det... nått alla andra katter har missat..
 

sattanius

Aktiv medlem
Jag brukade också vattna min kisse på sommaren. Nog för att det var alldeles för varmt. Det älskade hon! Annars gillade hon inte vatten alls. Höll man henne i famnen och gick med ena foten i en grund pool flög hon iväg direkt.
 
ANNONS