Annons

Fantisera en historia

Produkter
(logga in för att koppla)

madsen1

Aktiv medlem
tänkte kolla om det finns något intresse för att stimulera fantasi sinnet ;)

tanken är att någon laddar upp en bild.

Vi skriver historier om mijön, människan, eller tekniken...

Om det är ett porträtt bör inte personen på bild angripas eller förnedras på något sätt....




När vi känner att vi har pratat nog om en bild, tar vi nästa.. Vem som laddar upp spelar ingen roll..

jag tar mig friheten att ladda upp första bilden..

Vem blir först ?
 

Bilagor

müsli

Avslutat medlemskap
Årets skörd blev sämre än Günter beräknat. Det blir en dryg vinter, tänkte han, när han skördade strået. Han snittade strået 3 cm över marken med fickkniven, precis som far lärt honom.
Han tuggade lite förstrött på de torra bladen och försökte minnas hur många strån han skördat i sina dar. Minst fem strån är det nog, tänkte han nöjt där han gick hemåt, ett strå rikare.
 

gitte edelman

Aktiv medlem
Det hade varit en lång dag. Alla försök att fotografera knarrvingarna hade visat sig fruktlösa.
Den sista gäckande knarrvingen hade nu uppsökt sitt sovställe och det återstod bara för G.N. att sträcka ut sina domnade lemmar i gräset och njuta av dagens kvardröjande värme, dofter och det stilla surret av kvällsaktiva insekter.
EN bild borde man väl ha till minnet av dagen, tänkte G.N. och tryckte av fjärrkontrollen.
Klick! Ett snabbt flaxande. Till sin förvåning och irritation fann G.N. att en knarrvinge hade legat och tryckt i gräset alldeles intill kameraväskan.
 

LaRoBo

Medlem
...det var bara sekunder kvar innan strået skulle självantända av den starka strålningsvärmen från den brinnande ladan...
------------------------------------
(Eftersom det inte hänt så mycket mer här tar jag mig friheten ladda upp en ny bild att fantisera ikring, varsågoda!)
 

Bilagor

madsen1

Aktiv medlem
Gûnter sprang iväg till mor Olga som var jäkligt duktig på att koka soppa, Hon talade om för Gûnter vad han skulle göra....

När gûnter pratat en stund med sin kloka mor........
 

müsli

Avslutat medlemskap
Vintern tärde hårt på humöret. Günter kände ingen större motivation när han klev ut i den isande vinden. På vägen till brevlådan laddade han upp en rejäl loska på tungan som han pricksäkert blåste iväg mot husväggen. På väg tillbaks från brevlådan stannade han till framför väggen och stirrade trött på alla frusna loskor. Han räknade långsamt de vita fläckarna. "Ja, inte så långt kvar till våren trots allt" konstaterade han.

När han slängde ut tidningen på köksbordet kunde han läsa en liten rubrik "Första vårtecknet!" följt av en bild på en frusen desperat liten växt.
"Japp" tänkte han, smuttade på kaffet, tittade ut, och njöt en stund av den klarblå himlens intensiva ljus mot de vintertrötta ögonen.
 

bEPH

Aktiv medlem
Argt slängde Ralf igen bildörren, nu hade han varit runt ill alla affärer i staden, inte en eda burk rödfärg fanns att uppbringa! Han hade äntligen gjort slag i saken och börjat måla om det vita huset rött.
Trots intensiva försök att dra ut på färgen räckte det inte riktigt till utan kvar var vita prickliknande fläckar, allt som fattades var lite grann på en kortsidan.
Ralf förbannade sin egen dumhet, första snön och allt, frugan kommer att skratta ihjäl sig.
"Ja ja, kommer vår, kommer råd" sa han tyst till sig själv och gick in.
 

jbe

Medlem
Ralf kom ihåg att hans son Rubens klass hade haft prov i biologi. Sonens fröken hade rättat proven med en röd penna så han skickade tillbaka sonen till skolan för att knapra loss eventuell rödfärg av bänken där fröken hade rättat proven. -Försök göra det så diskret som möjligt min son, sade Ralf.
 

KGS

Aktiv medlem
När Ruben försöker göra bänken fri från rödfärg kommer plötsligt skolsyster in och tror att Ruben har ramlat under bänken av utbrändhet. Skolarbetet kan vara påfrestande så här i slutet av sommarlovet.

Syster Tova överväger en stund om konstgjord andning är det rätta...
 

Bilagor

ANNONS