Annons

Portabelt batteri (powerbank) med genomladdning

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jag letar ett portabelt batteri (powerbank) som har möjlighet till genomladdning - d v s att både mobiler eller kamera och batteriet laddas samtidigt. Detta är bra på resa t ex då man kan ladda allt över natten. De flesta portabla batterier har inte detta. Det är hopplöst att söka på det på t ex prisjakt då det inte är en valbar attribut. Det enda jag hittat som jag vet har detta är Sony CP-S15S men denna kostar just nu 595kr och har onödigt stort batteri på 15000mAh. Finns något billigare med genomladdning med säg 6000-8000mAh?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Min tanke är att ha det på resor. Visst kan man ladda upp en massa små batterier innan, men det är smidigt att bara ha en reseadapter som kopplas till batteriet och sedan en sladd därifrån till varje telefon (eller kamera) och allt är laddat och klart på morgonen då man kopplar in på hotellet framåt kvällen. Jag reser med två telefoner - en jobb och en privat.
 

the-mobe

Aktiv medlem
Min tanke är att ha det på resor. Visst kan man ladda upp en massa små batterier innan, men det är smidigt att bara ha en reseadapter som kopplas till batteriet och sedan en sladd därifrån till varje telefon (eller kamera) och allt är laddat och klart på morgonen då man kopplar in på hotellet framåt kvällen. Jag reser med två telefoner - en jobb och en privat.
Den har ju en utgång och en ingång, är det inte så du menar?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Xiaomi Mi powerbank är erkänt bra och finns i flera storlekar, och de två största tillåter genomladdning. Jag har den största på 16000 mah och den fungerar mycket bra. Tror denna kan passa dig: http://m.banggood.com/Original-XIAOMI-5_1V-2_1A-10000mAh-Power-Bank-For-Smartphone-p-977406.html

Lång frakt men bra pris!
Tack för tipset. Vet du hur mycket frakten blir? Finns det inget i Sverige? Det verkar som om det mests finns i UK eller USA. Varför skriver de inte om genomladdning i beskrivningen - det måste ju vara ett plus som man vill stoltsera med? Blir svårt att hitta då.
 

A I Nikolis

Aktiv medlem
Jag minns inte vad frakten blev, men det var inte alls farligt mycket. Genomladdning var märkligt nog inte något som de själva berättade om, men som bekräftades genom tester.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Här är ett test av olika powerbanks http://m3.idg.se/2.1022/1.608152/megatest--17-externa-batterier-som-raddar-livet-pa-dina-prylar/sida/1/inledning-och-koprad

Själv har jag TP-link 10400. Den kan ladda upp två enheter samtidigt. Den ena med 2 A och den andra med 1 Ampere.
Fördelen med den är att den laddas upp med 2 Ampere och det gör tydligen inte alla. Den har dessvärre inte genomladdning. Är väldigt nöjd med den.
Jag läste den testen tidigare. Det slående var att den som intresserade mig av dessa bara fanns i UK. Det verkar som om Sverige är ett bakvatten vad gäller portabla batterier.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jag beställde Xaomi powerbank. Tack för tipset! Kom fram inom 3v. Fantastiskt pris och genom Banggood fick jag äkta Xaomi och ingen kopia. Det verkar väldigt lovande - har inte hunnit testa kapacitet än men finishen är förstklassig!
 

reboot81

Aktiv medlem
Jag har använt en SBS 6600mAh från MediaMarkt som hade genomladdning. Hittar inte den att köpa någonstans, men den här är nästan identisk.
Så SBS kan ha genomladdning i sina nyare modeller.

Genomladdning är smidigt. Är för tillfället på resa, och här finns det endast singeluttag. Då är dessa smidiga. Jag vet att powerbank, mobil och iPad är laddade och klara på morgonen, och jag riskerar inte att glömma batteriet.
 

ajoe

Aktiv medlem
Cyberphoto säljer Jupio Power Vault Solar 10000L för 199 kr. Tog hem en sådan utan att reflektera över detta med "genomladdning". Utan att egentligen veta hur strömmarna fördelas när den blir laddad samtidigt som den laddar så fungerar den så. Två uttag, 10 Ah, solcell och 199 kr är ju bara så att det är dumt att inte köpa.

En sådan fulladdad, en USB-laddare och så lämnar man kamerans laddare kvar i skåpet hemma. Den kan ju ligga i kameraväskan/ryggsäcken så pluggar man in kameran, ja man kan i princip ha den i en bröstficka och kameran på laddning samtidigt som man använder den.

Men jag har förstått att inte ens alla nyare kameror har den funktionaliteten. Tvärdumt. Min T2 har ;-)
 
ANNONS