Annons

Problem med Epson P800.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har haft skrivaren i snart 3 år och använt den mycket lite. Startade upp den och fick igång alla munstycken, samt laddade ner nya drivrutiner och programvara.
Men har problem med utskrifterna. Ofta så skriver den bara ut några cm av bilden och sedan skriver den ut konstiga tecken på efterföljande sidor. Men ibland så fungerar det som det skall. Kan inte lita på den. Någon som har något tips?
Gör jag något fel? Har haft många Epsonskrivare tidigare utan problem, frånsett torkade munstycken
 

Bilagor

AWid

Aktiv medlem
Naturligtvis svårt att veta, men... Har själv haft liknande problem med en Epson R3000 och det visade sig vara dålig mottagning via WiFi. Justerade routerns placering och sen var problemet löst. Så kör du trådlöst så kan det ju vara värt att testa.

Skriver du ut från Lightroom? När jag gör det kan det någon gång i bland bli stopp på utskriften om jag jobbar vidare i LR medan utskriften pågår. Vet inte varför, men en liten paus medan utskriften pågår löste det problemet:)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Har haft skrivaren i snart 3 år och använt den mycket lite. Startade upp den och fick igång alla munstycken, samt laddade ner nya drivrutiner och programvara.
Men har problem med utskrifterna. Ofta så skriver den bara ut några cm av bilden och sedan skriver den ut konstiga tecken på efterföljande sidor. Men ibland så fungerar det som det skall. Kan inte lita på den. Någon som har något tips?
Gör jag något fel? Har haft många Epsonskrivare tidigare utan problem, frånsett torkade munstycken
Detta ser ut som ett märkligt problem. Nu vet jag inte hur bilden med fjärilar skall se ut.. Det är märkligt hur motivet med fjärilar i gul-brunt och svart plötsligt upphör.
Samtidigt skriver den ut hela ramen i samma kulörer.
Tror inte det är skrivaren som är problemet om nozzle check funger. Frösk att skriva ut en text sida från annat prgogram eller en websida. Du behöver ju inte skriva ut stort.

MIsstänker det är i Photoshop eller i hanteringen mellan PS och drivern som problemet sittter.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
TACK
Problemen lösta.
Fick hjälp av Scandinavian i Mölndal. Den stationära datorn fick jag ta bort allt från Epson och sedan installera på nytt. På laptoppen ominstallerade jag senaste drivrutin och då löste det sig.
Fjärilen har suttit på väggen i många år och fått fel färg och min bild är inte heller färgkorrigerad. Bara test från min sida.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Bra det löste sig till slut. Att ha problem med skrivare är det värsta problem jag vet.
Det är så många saker inblandade från skäärm till färdig utskrift.

Är det driver som inte är kopatibel med nya versionen av operativet? Är det programmet som inte är kompatibelt med skrivaren?
Eller är det skrivaren som har bekymmer? Har jag ändrat på några inställningar så det blivit fel?

Eller som i ditt fall avinstallera allt för skrivaren och starta om från början.

Utskrifter kan verkligen få en att slita sitt hår.
 
ANNONS