Annons

Shims till sökarskivan i D700 sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det någon som vet var man hittar detta? Jag tror att det lär finnas på Ebay, men det är svårt att veta vad de håller för kvalitet om det inte är Nikons original. Någon har sagt att det går att vända sig direkt till Nikon men att man då bör ha partnumret om de ska bemöda sig med att hjälpa en.

Helst vill jag ha en hel sats med olika tjocklekar som kan kombineras, från 0,05 mm och uppåt. Just nu ligger nämligen fokus såpass lite fel att det troligen bara behövs ett mycket tunt shims, eller en kombination som ger mig motsvarande minskning i tjocklek mot det befintliga.

Om nån råkar sitta på en servicemanual så vore det trevligt med ett litet nummer! :)

Edit: Lite bättre ord vid googlingen gav resultat!

0.05mm - 1K603-384
0.10mm - 1K603-372
0.15mm - 1K603-374
0.20mm - 1K603-373

Nu gäller det bara att hitta nån som kan ta hem dem. Lasses kanske?
 

Ventures

Aktiv medlem
Nu gäller det bara att hitta nån som kan ta hem dem. Lasses kanske?
Tyvärr säljer inte Lasse reservdelar. Inte så bra lönsamhet i det. Dessutom slutar de verksamheten där inom kort.
Har för mig man kan köpa delar från Nikon i Holland eller USA. Annars är det e-bay som gäller för privatpersoner. Har du någon firma att beställa ifrån brukar det generellt gå lättare. Då tänker jag på andra reservdelar jag lyckats köpa till videobandspelare och liknande.
 
ANNONS