Annons

Inscanning av gamla STORA negativ och dia

Produkter
(logga in för att koppla)

dbauner

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har ett antal minst 60 år gamla negativ på glas och celluoid (bor i Stockholm) som skulle behöva digitaliseras.

Diapositiv (ca 20) är 85*85, på glas, Negativ ( också ca 20) glas och cellouid) i storlek 9*12, 13*18 och några mindre.

Hur ska jag bete mej? Det är en engångsgrej så jag är tveksam till att investera 5000 eller mer i en maskin.

Skulle någon kunna tänka sig att hjälpa mej med inscanning mot betalning? Vore evigt tacksam och kan t ex erbjuda en helg på stället som bilderna föreställer.

Tacksam för alla tips. Luciahälsningar //david
 

bomalt

Aktiv medlem
Har digitaliserat många stora glasplåtar m h a ljuslåda och makrooptik. Blir ett utmärkt resultat! Försättslinser på ett "vanligt" objektiv funkar givetvis bra det också...
 

dbauner

Avslutat medlemskap
Har digitaliserat många stora glasplåtar m h a ljuslåda och makrooptik. Blir ett utmärkt resultat! Försättslinser på ett "vanligt" objektiv funkar givetvis bra det också...
Tack för vad som verkar vara utmärkta tips - fast min kamerautrustning inskränker sig till en gammal Nikkormat samt en panasonic äventyrskamera (digital!).

crimsons priser för RAW-format var humana, tog dock Jpeg på alla och Raw på 13•18-negen.

Tack igen!
 
ANNONS