Annons

Den Högre Skolan - flipp eller flopp?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Ja, jag tror ni bör byta namn på sällskapet, annars finns det risk att folk skrattar i mjugg bakom er rygg. "Den slätstrukna skolan" vore ett mer passande namn.
 

dJb

Aktiv medlem
FredrikArvidsson skrev:
Ja, jag tror ni bör byta namn på sällskapet, annars finns det risk att folk skrattar i mjugg bakom er rygg. "Den slätstrukna skolan" vore ett mer passande namn.
Inte mer slätstruket än att inte alls visa upp sina alster här.

Men "Sällskapet som alla älskar att hata" kanske vore ett mer passande namn. :)
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Upphöjda varelser.....

...på FS är vel som alla andra..........
När man inte tycker om; får man std.-svaret:
Detta är över ditt kunnande. Det skall bildsyn-kunnande för att fatta vad jag förmedlar!

Låt vara så.
Goda konstnärer behöver aldrig göra betraktaren uppmärksom på att konsten är bra konst.
Andra konstnärer har svårighet med att komma fram i ljuset..

Hmmmm; tror någon att historien har endrats?

God fortsättning! /Erik J
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi satt och micklade med det där i natt; info om detta och det nya sällskapet "Dogma 07" kommer snart.
 

hansen2

Aktiv medlem
Uttryck???

"Nämen jösses?!" som Balou sa'. Vad hände med "vänta och se"?
Iofs vet vi vad som hände... redax klarade inte att hålla stånd mot gänget som hårdnackat och högljutt gapar om att allt gräs skall växa i samma höjd - ett riktigt dåligt avslut på fs-året!!

Får utbrista i ett Buuu, redaktionen och Grattis mainstreamgänget!

Däremot kan "Dogma 07" bli spännande ...

/Johan
 

Graal

Avslutat medlemskap
Själva namnbytet kanske inte har så stor betydelse (annat än rent psykologiskt). Däremot verkar inriktningen nu närma sig gruppen Konstfoto, som också bygger på personligt uttryck och även de har ansökningsförfarande. Frågan är om det behövs två sådana här parallella grupper? Och när GFS introducerades tycker jag också att lite av idén och grundvalarna med DHS föll? Vet inte, men har inte fotosidan självmant gjort DHS/Uttryck överflödigt? Personligen tycker jag att det skulle vara mycket mera intressant med en funktion där man kan få bildserier/kollektioner/utställning bedömd med ett slags juryförfarande och där bara det bästa visas. Då blir det något nytt och unikt.
 

cw-op

Aktiv medlem
Re: Uttryck???

hansen2 skrev:
"Nämen jösses?!" som Balou sa'. Vad hände med "vänta och se"?
Iofs vet vi vad som hände... redax klarade inte att hålla stånd mot gänget som hårdnackat och högljutt gapar om att allt gräs skall växa i samma höjd - ett riktigt dåligt avslut på fs-året!!

Får utbrista i ett Buuu, redaktionen och Grattis mainstreamgänget!

Däremot kan "Dogma 07" bli spännande ...

/Johan
"De kittlar dödsskönt i kistan" som han sa, Baloo alltså!
Lätt att överdriva "Mainstreamgängets" betydelse. Folk har ju fått nåt att tänka med och då blir det så här. Upplägget var dåligt genomtänkt och frågetecknen för många för att det skulle funka hela vägen.

GFS blev väl också dödstöten som snodde intresset från DHS? "Dogma 07" va de för någe´? Intressant! Gott Nytt År till alla från Stockholms Skärgård! JANNE
 

cw-op

Aktiv medlem
Har kollat in "doktrinen" Dogma 07 och den verkar spännande. Ett försök att återskapa dom gamla förutsättningarna kräver onekligen ett (eller två) snäpp mer av nutids-fotografen - En utmaning! JANNE
 

Artificiell

Aktiv medlem
Graal skrev:
Däremot verkar inriktningen nu närma sig gruppen Konstfoto, som också bygger på personligt uttryck...
Inte personligt uttryck utan konstnärligt uttrycksmedel, och det är en helt annan femma.

Graal skrev:
... och även de har ansökningsförfarande.
Ansökan gäller till alla grupper och sällskap men det är endast Uttryck som har ett juryförfarande.

Graal skrev:
Och när GFS introducerades tycker jag också att lite av idén och grundvalarna med DHS föll?
Du har delvis en poäng här. I ingressen till GFS står det att man söker de "bästa" bilderna och att dessa pangbilder ska passa de flesta smaker, allt från smaskiga solnedgångar till djupa konstfotobilder. Här finns alltså en viss överlappning. Kanske något för redaktionen att fundera över?

Ska väl också tillägga att Uttryck även välkomnar experimentella bilder, i syfte att försöka flytta fram positionerna inom fotografin. Och den ambitionen har ingen annan grupp eller sällskap, vad jag känner till?
 
ANNONS