Annons

Fotosida eller sandlåda?

Produkter
(logga in för att koppla)

olajan

Aktiv medlem
Vad är det med folk på den här sidan? Någon vräker ur sig åsikter på ett klantigt sätt med ett lågt och ovårdat språk, och genast börjar någon prata i termer av att dra den stackarn inför domstol. Vakna upp och se var ni befinner er. Ni är på en (mycket bra) sida på nätet där fotointresserade, övervägande amatörer, presenterar sina bilder. Det verkar som om ni vill att det ska vara någonting mycket mer, någonting större. Och jag tycker direkt illa om att man ska lösa konflikter med hjälp av "någon annan". Ta en diskussion direkt med den berörda och sluta tjata om rättsväsendet. Som om det skulle bry sig.
 

Cane

Avslutat medlemskap
olajan skrev:
sluta tjata om rättsväsendet. Som om det skulle bry sig.
Ehh... OM det gäller lagbrott så bryr "det" sig som du kallar det. Du har visst inte förstått att lagen gäller överallt... kan du tänka dig, till och med på webben... precis som den gäller hemma hos dig eller på jobbet eller vart du än är, det finns INGA undantag.

Det finns dock ingen lag för att man inte får skriva löjliga kommentarer osv MEN så länge man håller sig inom lagen så "får" man ju skriva vad man vill.

Tror du verkligen dessa personer som skriver dåliga kommentarer lyssnar på om det är någon som säger till dom... haha... någon kanske gör det men dom flesta... haha villket skämt.
 

Joker

Aktiv medlem
Till skillnad från anarkister som kan bortse från sådan små petitesser som samhället grundar sig på...[ironi]
 

Bina

Ny medlem
Seriöst..

Tror du inte att han försökte göra narr av honom då? Man ska nog inte öppna käften innan man vet vem man har att göra med. Visst ska man inte cencurera, men man kan sluta leka överlägsna pampar och börja bete sig som folk istället. Alla.
 

Snowybullet

Medlem
Det lät verkligen inte kul o höra sånt skit. Jag har alldeles nyss börjat vara här o jag tycker det är fruktansvärt roligt att få höra vad andra tycker om bilderna, men för fan det är ju bilderna man vill höra om, har dom inget vettigt att säga om dom så kan man ju vara tyst,
Dom som skriver som du har gett exempel på måste ju ha nåt allvarligare fel i huvet.
Kritik gör att man blir bättre. Kan man inte ta kritik så ska man inte lägga ut bilderna, men det du dom skrivit åt dig är ju ingen kritk, det är ju bara skit..
oj, jag skrev nog lite för långt för att bli läst *S*
men det är bra att du inte bryr dig så mycket om vad dom skriver, men jag tror ändå att det fastnar lite av det ändå, även om det är pytte lite..
Ha det bra
Mvh Thomas
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Sedan de tidigare inläggen skrevs (för nästan två år sedan!) har vi infört en funktion för att rapportera kommentarer som inte följer de regler som vi faktiskt har för bildkommentarer. Använd den gärna.
 

Jest

Avslutat medlemskap
Jag känner mig aningen träffad av vissa delar av diskussionen, nämligen den när man endast ger ett "hallelulia - vilken bild!"-svar. Men som nybliven amatörfotograf är det lätt att man endast tittar på de fina bilderna och ger en positiv kommentar eftersom man inte känner sig tillräckligt erfaren för att kunna ge tips till förbättringar.

Men jag tar åt mig av kritiken och ska försöka utveckla mina kommentarer!
 

Arleklint

Aktiv medlem
Att ignorera kommenterande i den stil som Åse tar upp tycker jag är fel. Att ignorera är eller kan tolkas som acceptans.

Jag kan hålla med om att det kan vara dumt att ta upp specifika händelser till diskussion publikt. Däremot kan vi diskutera saken rent allmänt, som nu.

Jag tror det bästa är att rapportera förolämpande inlägg till redaktionen, vilket naturligtvis förutsätter att rapporten ger resultat i form av att personen i stängs av. Så är säkert oxå fallet.

Jag tycker man skall vara stenhård med att omedelbums spärra medlemmar som missbrukar sidan på detta sätt.
 
ANNONS