Annons

Snökaoset 1995 i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Skulle vara trevligt med en bildtråd med bilder från snökaoset i Göteborg den 17 november 1995 för ganska precis 10 år sedan. Måste ju finnas massor av bilder därute från denna underbara dag.

Jag var vid den tiden lite för liten för att ta egna bilder, jag tyckde det var roligare att bygga snögrottor och pulsa i snön. Men jag minns dagen med värme och skulle inte ha något emot att dagen upprepas så att jag kan ta de bilderna som jag aldrig tog 1995.

Så.. släng upp några bilder här i tråden från dagen 1995 så vi kan minnas tillsammans... (låter nästan religiöst)
 

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Hmmm. breddning

Tog dålig fart det här.. Ok vi får bredda lite... Bilder på snökaos i allmänhet då.. Hur ser verkligheten ut i snö?
 

.Z.

Aktiv medlem
Bananafroggyboy skrev:
Skulle vara trevligt med en bildtråd med bilder från snökaoset i Göteborg den 17 november 1995 för ganska precis 10 år sedan.
Hade då bott här i Stenungsund i 2 år & minns natten då snön kom. Åkte till nattskiftet på moppe & snöandet hade väl just börjat. Mot slutet av natten så började man inse vidden i detta & på morgonen så fick mitt skift ingen avlösning kl 06.00 som vanligt. Av 10 personer som skulle lösa av oss så hade två kommit fram, resten var insnöade... Vid niotiden så fick jag avlösning & killen med fyrhjulsdriven bil på skiftet hade fått åkt runt & hämtat folk som satt fast. Jag fick på hemvägen styra moppen på flera ställen där snön drivit upp till nästan metern!

Dagen efter så var skolorna stängda & det mesta stog still här i Stenungsund, tror faktiskt att det kom mer här än i Gbg. T.o.m en gammal norrlänning som jag var impad!

Hoppas att du får in några bilder.

//Larsa
 

mikaelw

Medlem
Jag vet att jag har några bilder liggande hemma i en låda. Skall se om jag inte kan ta och scanna in dem i helgen. Vid det tillfället bodde jag på Chalmers Studenthem och jag kommer ihåg att fönstren var helt igensatta av snö när man vaknade upp.
 

.Z.

Aktiv medlem
robwah-9 skrev:
Hej Vet inte om du ville ha bilder från FS-användare eller bara i allmänhet. Men här kommer i alla fall lite länkar från snökaoset i Gävle 1998.

http://hem.crossnet.se/handren/foto_snokaos1998/snokaos1998.htm

http://web.telia.com/~u26608499/okbv_artiklar/sno_kaos/gavle_i_sno.html

http://biphome.spray.se/anettewestergard/snokaos.htm

Osv.... Google är din vän.
& herregud, där var jag också med. Valde exakt rätt natt att åka från västkusten upp till min födelsestad Ö-vik & hamnade mitt i den värsta snöstormen.

När snödjupet på E-4 börjar uppnå halvmetern så är det inte kul. När dessutom hjullagret på Audin skär ihop i Sundsvall, då vill man inte vara med längre...

//Larsa
 

sonofdad

Aktiv medlem
Tycker nästan webdesignnostalgin på de två första länkarna var roligare än snömängden. Seemless background och regnsbågsavdelare!
 

Midhrafn

Aktiv medlem
Vilken härlig tråd. Jag blir varm i hela kroppen. Det var fantastiskt att snurra runt med skotern inne i centrala Gävle. Har en bild nånstans där jag sitter på skotern framför polishuset. Ser fram emot lite bilder från Göteborg då jag inte sett så mycket av detta tidigare *knuff*

Edit:
Ojdå bilderna på sista länken är på grannhuset.
Nu vill jag verkligen ha vinter fort.
 
Senast ändrad:

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
kul

Kul att tråden gillas och att det börjat ta lite fart här. Hoppas verkligen någon får upp några bilder från Götet. Har letet lite tidigare på nätet och hittat en privat sidan med bilder, jag länkar den här: http://www.jeanett.net/winter95.htm

Slänger samtidigt in en egen snöbild från Göteborg, dock inte från 1995.

/Christopher
 

Bilagor

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
In med alla snöbilder!

Hej igen, känns som denna tråd dog. Ingen mer son har snöfyllda bilder att dela med sig av. Vi har breddat tråden, så in med alla snöbilder som du har!

God jul från Christopher
 

greken

Aktiv medlem
Synd att jag inte har scannat in min diabilder från den tiden. Mina första dagar i Sverige, i Gamlestan... Förstår ni depressionen av att flytta hit från Grekland och uppleva snökaos det första jag gör!!!

Oj oj... sånt följer en hela livet. Nu efteråt kan jag skratta åt det. Jag lägger upp några bilder så fort jag scannat in några.
 
ANNONS