Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Loke

Aktiv medlem
Kan det vara vårstjärna som är på väg att slå ut tro? Inte så stabil i kunskaperna om våra mer eller mindre förvildade trädgårdsväxter.
 

Bilagor

Newman75

Aktiv medlem
Underbar!

Ett av de bästa naturfoton jag sett på länge. En bild man kan se sig mätt på länge, och ändå upptäcka nya detaljer hela tiden. Bug och bock av beundran!
 

PeBro

Aktiv medlem
Loke skrev:
Kan det vara vårstjärna som är på väg att slå ut tro? Inte så stabil i kunskaperna om våra mer eller mindre förvildade trädgårdsväxter.
Vårsjärna? Det är väl en koltrast! ;)
Tjusigt värre, Scilla skulle jag tro.
 

layman

Aktiv medlem
Bilden jag inte ens vågade drömma om

Den här synen trodde jag aldrig att jag skulle få se. Tranor är ju ytterst vaksamma och ganska skygga.

Bilden är beskuren, det blev mycket åker och lite tranor trots 400 mm...
 

Bilagor

Newman75

Aktiv medlem
Häftigt!

layman skrev:
Den här synen trodde jag aldrig att jag skulle få se. Tranor är ju ytterst vaksamma och ganska skygga.

Bilden är beskuren, det blev mycket åker och lite tranor trots 400 mm...
Stort grattis till kanonbild! Förstår att du inte vågat drömma om den.

Står själv i begrepp att köpa systemkamera och inser hur jäkla många mm man måste ha, och det är inte billigt...
 

layman

Aktiv medlem
Re: Häftigt!

Newman75 skrev:
Stort grattis till kanonbild! Förstår att du inte vågat drömma om den.

Står själv i begrepp att köpa systemkamera och inser hur jäkla många mm man måste ha, och det är inte billigt...
Usch ja. Millimetrarna är dyra, särskilt om man vill ha f2.8 också...
I det här fallet fuskade jag dock lite. Jag hade en 2x TC på min 70-200/2.8
 

foto totto

Aktiv medlem
Spännande Minkmöte

Var ute och fotade vid vallentunasjön, som jag gör ganska så ofta men idag blev inte som alla andra dagar.

Satt längs strandkanten och lurpassade på några Skäggdoppingar som jag hade sett en bit bort. Jag visste att de var på väg mot mitt håll så jag satt bara och väntade. Helt plötsligt så såg jag något mörkt som rörde sig i ögonvrån, när jag tittar dit så ser jag att det är en Mink! Oj vad glad jag blev! Men det blev ju bättre, den flydde inte utan fortsatte längs strandkanten rakt mot mig. När den var va 3 meter bort så stannade den och tittade på mig ett tag innan den fortsatte. Fick ställa om AF:n från 3m-oändligheten till 1,2m - oändligheten och tillslut kom den för nära ändå.

Men den backade tillbaka en bit för att sedan gå närmare igen. När den gjort så kanske 4 gånger bestämde jag mig för att flytta på mig. Då rusade den förbi och försvann.

Fler bilder finns i mitt album Vilda djur här på fotosidan.
 

Bilagor

ANNONS