Annons

fotobutik i NY

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Hurtig

Aktiv medlem
Adorama på 18:e gatan. Har mycket saker.

Calumet på 22:a gatan. På samma gata finns också Photo Care. Båda har relativt mycket saker, känns som de riktar sig lite mer mot Pro men värda ett besök.

Om du är intresserad av lite mer ovanliga, typ Leica kan Photo Village vara intressant. 26:e gatan. Lite svårt att hitta för deras butik ligger inte i gatunivå utan man får åka upp till 8:e våningen har jag för mig.
 

Andreas01

Medlem
Fråga, jag har gått i samma tankar, men är det verkligen så mkt biligare än i Sverige?

Kikade på ett Canon objektiv, 17-55/f .28 som i Sverige kostar 8,490 på Scandinavian photo.

Hos B&H kostar den $1,120, som (plus 8.875% sales tax) till kursen 6.76 SEK/USD blir ca 8,243 kr... Sparar således 247 kr på att köpa objektivet i NY? Med all hazzle ifall nåt skulle bli fel, känns det knappast värt det?

Eller tänker jag fel?

Mvh

Andreas
 

Christer5

Avslutat medlemskap
Fråga, jag har gått i samma tankar, men är det verkligen så mkt biligare än i Sverige?

Kikade på ett Canon objektiv, 17-55/f .28 som i Sverige kostar 8,490 på Scandinavian photo.

Hos B&H kostar den $1,120, som (plus 8.875% sales tax) till kursen 6.76 SEK/USD blir ca 8,243 kr... Sparar således 247 kr på att köpa objektivet i NY? Med all hazzle ifall nåt skulle bli fel, känns det knappast värt det?

Eller tänker jag fel?

Mvh

Andreas
Tror du tänker rätt, köp i Sverige eller Europa !
 

Tommy Hurtig

Aktiv medlem
Jag har handlat mycket i USA men de flesta stora saker (ofta dyra) köper jag helst i Sverige för att få bra garantier.

Min erfarenhet är att man måste titta på varje vara man vill köpa, ibland kan det vara mycket billigare men ibland är det bara några hundralappar. I något enstaka fall kan det till och med vara dyrare, även om det är ovanligt.

Till exempel köpte jag ett Canon 100mm IS macro (kommer inte ihåg vad den heter nu) åt en kollega och det var faktiskt flera tusen billigare i USA.

Generellt är det så att ju dyrare en vara är, ju mer sparar man på att köpa i USA. Men jag tycker att man måste väga in eventuella problem med garantier när man handlar.
 

Brasknarr

Aktiv medlem
B&H är betydligt större än Adorama till butiksytan. Innan jag var där trodde jag det omvända. Båda butikerna har nästan enbart säljare som är ortodoxa judar. Långa polisonger och liten mössa på kalotten. Ser lite kul ut innan man vänjer sig.

Jag hade tur med växelkursen och de prylar jag köpte var, även utan gynnsam växelkurs, betydligt billigare. Skiljer det lite i pris skulle jag alla gånger köpa det i Sverige över disk. Det ger mig en trygghet jag gärna betalar några hundra för.
 

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Tips är att du jämför priser hemma för att hitta fynd. Även om det är världsgaranti på Canons objektiv så tycker jag att prisskillnaden bör vara stor för att slå till.
 
ANNONS