Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för Pentax begagnat?

Produkter
(logga in för att koppla)

r2d2

Aktiv medlem
Jag håller på att försöka skapa mig den arsenal av objektiv som jag anser mig behöva och har insett att jag inte har råd att köpa allt nytt (inte begagnat heller egentligen). Jag undrar om det finns några sidor/butiker som är bättre/bra på begagnade pentaxobjektiv, inrikes som utrikes?

just nu söker jag dessa tillbehör/objektiv.

ett macro: sigma 105 2.8 eller tamron 90 2.8
ett telezoom: pentax 50-135 2.8 eller sigma 70-200 2.8
batteriegrepp: D-BG4

Mycket tacksam för all hjälp!
 

snysop

Aktiv medlem
Blocket, Tradera och här på Köp och sälj. Finns svenska fotobutiker med mycket begagnat men jag tycker de har överpriser om man jämför vad det går för på t.ex Tradera.

Ebay för t.ex batterigrepp, objektivlock och annat. Köpte ett "fejk" batterigrepp till min k-5 på ebay som funkar kanon och kostade väldigt iite. Googla dock först då det finns två typer av batterigrepp och det ena är "bättre" än det andra.
 

r2d2

Aktiv medlem

martinlarsson

Aktiv medlem
Jag håller på att försöka skapa mig den arsenal av objektiv som jag anser mig behöva och har insett att jag inte har råd att köpa allt nytt (inte begagnat heller egentligen). Jag undrar om det finns några sidor/butiker som är bättre/bra på begagnade pentaxobjektiv, inrikes som utrikes?

just nu söker jag dessa tillbehör/objektiv.

ett macro: sigma 105 2.8 eller tamron 90 2.8
ett telezoom: pentax 50-135 2.8 eller sigma 70-200 2.8
batteriegrepp: D-BG4

Mycket tacksam för all hjälp!
Det finns en del begagnat Pentax hos Rajala också, kan vara värt att spana in. Annars är jag på väg att sälja mitt Tamron 70-200 2.8, hör av dig om du är intresserad. Stod i valet mellan Sigma och Tamron när jag köpte, och till slut blev det skärpan som avgjorde det för mig. Jepp, det är något långsammare på AF än Sigma, men vid 200 mm och 0,95 m som kortaste fokusavstånd har det t.o.m. ofta funkat bra som macro för mig.
 

Lawson

Aktiv medlem
Tack Karin, sitter och googlar och söker på diverse ställen nu :) Nyfiken på ditt batteriegrepp, har du lite mer info att dela med dig av eller kanske en ebay säljare? Är det några nackdelar med kopia vs orginalet, antar att vädertätningen är det som ryker.

är det ett sådant här du har?
http://www.ebay.com/itm/Vertical-BATTERY-GRIP-holder-FOR-PENTAX-D-BG4-K-7-k-5-SLR-K7-k5-Digital-Camera-/270939416773?pt=US_Camera_Battery_Grips&hash=item3f153f68c5#ht_3333wt_1180
Det ser ut att vara "rätt" variant. Det du skall titta efter är att den har sex skruvar runt stativfästet och att det har metallstift. Jag har testat ett ooch jämfört mot orginalet och det enda som jag direkt hade att anmärka på är att kopian hade lite sladrigt på/av vred.

Micke.
 

Lawson

Aktiv medlem
Jag rättar mig själv här, det skall vara sex skruvar runt fästskruven till huset.

Micke.
 
ANNONS