Annons

fotat utan minneskort?

Produkter
(logga in för att koppla)

sinnin

Medlem
Har fotat utan minneskort i kameran (Sony RX10) Finns det minneskort i kameran som har lagrat mina bilder?
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Har fotat utan minneskort i kameran (Sony RX10) Finns det minneskort i kameran som har lagrat mina bilder?
Nu har jag inte någon Sony RX10, och även om jag har hört väldigt mycket gott om Sony:s kameror, tror jag inte att dom lagrar några bilder om det inte finns något lagringsmedia isatt i kameran ;-).

En möjlig väg är att koppla kameran med den medföljande (?) kabeln till datorn, och kontrollera om det finns några bilder, men jag tror att du inte skall hoppas på för mycket, tyvärr. Men, jag har haft fel förr och så kan det vara även denna gång.
 

Joakim.e

Aktiv medlem
På flera Nikonkameror kan man ta 5 bilder som lagras på ngt internt minne i kameran utan minneskort i. Tror de skrivs över när utrymmet är fullt. Går att stänga av denna funktion för att slippa missöden.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det var en nyhet för mig. Vet du vilka modeller ?
Förmodligen kompaktkameror. Min Olympus XZ-2 som jag har liggande har ett litet internt minne som rymmer en (!) råfil eller ett fåtal jpeg. Jag tror att en släktings numera kraschade ("den slet sig" ;)) Nikon P7100 hade ett litet internt minne också.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Förmodligen kompaktkameror. Min Olympus XZ-2 som jag har liggande har ett litet internt minne som rymmer en (!) råfil eller ett fåtal jpeg. Jag tror att en släktings numera kraschade ("den slet sig" ;)) Nikon P7100 hade ett litet internt minne också.
Jaha, där ser man, alltid lär man sig något nytt ! Kan det även gälla den modell som Ts undrar över !?
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Kameror kan ta bilder utan minneskort for att kunder ska kunna leka med kameran i butik.

Det forsta man bor gora nar man har en ny kamera ar att stanga den mojligheten.

Tyvarr ar nog dina bilder borta for alltid.
 

Hasse Sony Larsson

Avslutat medlemskap
Iaf i min Sony a6000 sparas det inga bilder ifall man inte har ett minneskort i
Eftersom räkneverket på gamla analoga kameror fungerade utan film så var det inte så ovanligt att många fotade tex bröllop utan film i sina kameror och då blev inte bilderna så bra.

Film och minneskort behövs i kamera, annars inga bilder!
 

unoengborg

Aktiv medlem
Eftersom räkneverket på gamla analoga kameror fungerade utan film så var det inte så ovanligt att många fotade tex bröllop utan film i sina kameror och då blev inte bilderna så bra.

Film och minneskort behövs i kamera, annars inga bilder!
Vet inte hur det är i TS kamera, men många kameror kan ställas in så att man inte kan ta bilder utan minneskort, vilket i så fall kan vara lämpligt att göra för att undvika framtida misstag.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Vissa videokameror från Canon hat också haft 16 GB internt minne för helt vanlig lagting.

Som rekommenderats skulle jag testa med att ansluta kamera till datorn via kabel.
Samt läsa manualen för att se exakt vad so gäller din kamera.

Men jag tror inte chanserna är jättestora dock.
 

Mr Keys

Aktiv medlem
Fler borde ta efter DJI i detta fall. Mavic Air har 8gb inbyggt minne, vilket räddat mig några gånger! En smart liten ”funktion” som man kan ha mkt nytta av.
 

sinnin

Medlem
TACK alla ni som engagerat er i mitt ämne om det lagras bilder i kamera utan minneskort. Alla ni som svarat har kommit med jättefina svar och jag är verkligen nöjd över alla som svarat. Tack återigen.
 

zootallures

Aktiv medlem
Otrevligt

Jag förklarade nyss att min Fujikamera kan lagra bilder utan minneskort. Man kommer åt dessa bilder endast när kameran inte har ett minneskort i.

Var jag otydlig eller finns det något annat kommunikationsproblem?
Oerhört otrevlig, mästrande och spydig kommentar. Det finns många sätt att uttrycka saker på, men ditt var bland det värsta jag sett. Om du tycker att dina kunskaper ignorerats så behöver du inte komma med den där attityden. Finns, som sagt, massor med sätt. Eller att helt enkelt gå vidare. Att dina ömtåliga tår trampats på...det är inte det TS (och knappast ngn annan heller) är intresserad av.

Testa att säga "Var jag otydlig eller finns det något annat kommunikationsproblem?" på jobbet eller, ännu värre, på krogen....

Kan vi inte ha ett respektfullt sätt att tilltala varandra här? Tänk bara, emulera, hur ni hade sagt till en kollega på jobbet t.ex., som hade slängt ur sig en groda. Svårare än så är det inte.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Oerhört otrevlig, mästrande och spydig kommentar. Det finns många sätt att uttrycka saker på, men ditt var bland det värsta jag sett. Om du tycker att dina kunskaper ignorerats så behöver du inte komma med den där attityden. Finns, som sagt, massor med sätt. Eller att helt enkelt gå vidare. Att dina ömtåliga tår trampats på...det är inte det TS (och knappast ngn annan heller) är intresserad av.

Testa att säga "Var jag otydlig eller finns det något annat kommunikationsproblem?" på jobbet eller, ännu värre, på krogen....

Kan vi inte ha ett respektfullt sätt att tilltala varandra här? Tänk bara, emulera, hur ni hade sagt till en kollega på jobbet t.ex., som hade slängt ur sig en groda. Svårare än så är det inte.
Vilket tur att finns "internetpoliser" som rycker ut och staller saker till ratta! ;-)
 
ANNONS