Annons

Picture split.....

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
...eller vad det nu kan heta. Jag vill skriva ut en bild på 4 separata utskrifter. Alltså inte 4 kopior, jag vill att bilden ska bestå av fyra utskrifter som jag kan placera något ifrån varandra på väggen. Jag kör LR och har en Epson 3880, går det att göra?
 

afe

Aktiv medlem
I den andra tråden du skapade fick du svaret att det heter print tiling. Jag har googlat lite efter det och konstaterat att det inte går att göra i Lightroom. Däremot verkar det gå att göra i Adobe Acrobat, så om du först gör en PDF av bilden borde det gå att skriva ut den uppdelad på flera ark i Acrobat.
 

pdahlen

Aktiv medlem
...eller vad det nu kan heta. Jag vill skriva ut en bild på 4 separata utskrifter. Alltså inte 4 kopior, jag vill att bilden ska bestå av fyra utskrifter som jag kan placera något ifrån varandra på väggen. Jag kör LR och har en Epson 3880, går det att göra?
Spontant utan att fundera för mycket så hade jag beskurit bilden i 1,2,3,4 det går troligen bra att manuellt se var man beskär de olika rutorna. En bra start är ju att göra 4 virtuella kopior och från dessa sedan göra 4 olika beskärningar.

Det finns nog en automatisk funktion i LR har aldrig testat den, men det kanske ges några tips i mina bilder
 

Bilagor

AFJ

Aktiv medlem
I min skrivares drivrutin finns det en inställning som heter "Poster". Den gör så att bilden skrivs ut på t ex 4 separata ark. Har inte provat det själv men det borde kunna åstadkomma det du vill ha. Sannolikt har väl din Epson någon liknande funktion.
 
ANNONS