Annons

Högerklicksskydd på hemsida!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
Det går inte skydda som sagt men försvåra så åtminstone sådana som inte är så hemma på datorer inte kan sno bilderna. På min hemsida på fotoalbumen är det en ganska smart lösning på det. Kolla: http://dannesholk.se

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Det går inte skydda som sagt men försvåra så åtminstone sådana som inte är så hemma på datorer inte kan sno bilderna. På min hemsida på fotoalbumen är det en ganska smart lösning på det. Kolla: http://dannesholk.se

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Jag kollade, den tog två sekunder att knäcka, rent ut sagt struntenkelt.

Egentligen är det lite märkligt tycker jag, att när vi har bra verktyg som nätet och html för att visa allt möjligt, att man anstränger sig för att det inte ska gå att göra det som nätet är till för.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det går inte skydda som sagt men försvåra så åtminstone sådana som inte är så hemma på datorer inte kan sno bilderna.
Man behöver inte vara det minsta hemma på datorer för att veta hur man är en skärmdump.

Vill man att folk inte ska utnyttja sin lagliga rätt att göra kopior av offentliggjorda bilder är nog det enda sättet att göra bilderna så fula att ingen vill ha dem.
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
Vill man att folk inte ska utnyttja sin lagliga rätt att göra kopior av offentliggjorda bilder är nog det enda sättet att göra bilderna så fula att ingen vill ha dem.
Haha, sant. Det vettigaste är nog att vattenmärka bilderna på nåt vis. Synligt eller inte synligt (det finns avancerade sådana där som även efter lite bildbearbetning går att avläsa)
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det vettigaste är nog att vattenmärka bilderna på nåt vis.
Eller kanske att låta bli. Personligen har jag inget problem med att någon eventuellt skulle utnyttja sin lagliga rätt att göra en privat kopia av någon av mina publicerade bilder.

(Lustigt nog tycks de flesta stora, kända företag som lever på att producera bilder, som tidningar och tv-bolag, ha samma inställning.)
 
ANNONS