Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

GoPro Hero3+ Black Edition

Produkter
(logga in för att koppla)

blom90

Aktiv medlem
Hej,

En kompis till mig filmade midsommarfesten med en GoPro-kamera och sedan dess är jag helt såld på produkten.

Funderar på att åka och köpa en egen i morgon.

Men nu till min fråga.

Jag jobbar som reporter och fotograf på en lokaltidning. Tror ni att jag skulle kunna använda GoPro-kameran som ett komplement till min vanliga kamera? Tänker att man kanske skulle kunna ta en hel del bilder som inte är möjligt med min Nikon D7100.

Vad tror ni? :)
 

afe

Aktiv medlem
GoPro är väl kanske inte någon idealisk stillbildskamera, men för tidningstryck och webb räcker den gott för många bilder (och en del av dem går som sagt inte att göra med vanlig kamera). :)
 

Danne B

Aktiv medlem
Förutom mig, så vet jag en annan som använder GoPro:n i reportagesammanhang på tidning. Men det är säkert fler.

Fungerar i vissa sammanhang, men blir oftast för mycket vidvinkel. Så som komplement, är den bra.

För att ta ett exempel, så borde flera av bilderna man sett i media på Håkan Hellströms konsert på Ullevi, vara tagna med typ en GoPro.
 

blom90

Aktiv medlem
Förutom mig, så vet jag en annan som använder GoPro:n i reportagesammanhang på tidning. Men det är säkert fler.

Fungerar i vissa sammanhang, men blir oftast för mycket vidvinkel. Så som komplement, är den bra.

För att ta ett exempel, så borde flera av bilderna man sett i media på Håkan Hellströms konsert på Ullevi, vara tagna med typ en GoPro.
Har du något exempel på publicerade bilder som du tagit med din GoPro? :)
 
ANNONS