Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studioblixt Profoto pro1s

Produkter
(logga in för att koppla)

diapixel

Medlem
finns det någon som vet någon som kan byta ut kontakter på både kablage och generator till de nyare kontakterna på min profoto pro1s.
 

Har

Medlem
Re:

Vad kul att någon mer än jag är ägare till en sådan här stridsvagn.

PRO-1 är en bra blixt och vad jag förstått så är en av de stora sakerna som skiljer PRO-1 och PRO-2 just kontakterna. Jag gissar att kontakterna på ditt aggregat är uppbrända, speciellt stiftet som skall leverera mest effekt.

Har just bytt kontakterna till samma som PRO-2, men inte hunnit provköra än. Kontakterna finns att köpa på ELFA, men de är ganska dyra.


Jag satte mig helt enkelt och plokade isär aggregatet och funderade över vilken kabel som skulle sitta var på de nya donen. Jag vet fortfarande inte exakt vad alla kablar gör, men jag vet hur de skall sitta i förhållande till pro-2.

Tror att jag fått till allt rätt. Jag har nämnligen inte haft tid att provköra än. Det krävs även lite mod tror jag, det är stora effekter det är frågan om så det är bäst att vara försiktig.

Om du vill kan jag skicka de översättningsschema jag gjort.
kontakterna har art.nr 44-331-73 på ELFA.
En billigare variant kan vara att använda kontakter för släpvagnskopplingar.
 
ANNONS