Annons

Forumet uppgraderat

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Bilder in inlägg:
Hur man lägger in bilder in inlägget har ändrats helt. Fortfarande samma bredd som tidigare och max 100kb. Vi har ju alla pooler för att ladda upp bilder.

Taggar:
Man kan nu tagga trådar med olika etiketter. Trådstartaren kan tagga, andra medlemmar kan tagga i efterhand. Om det funkar att alla kan tagga kommer vi utvärdera efter ett par veckor.

Sökning
- Snabbare forumsök via menyn överst
- Sök inom ett forum och även ett visst ämne (mkt användbart)

Skriva inlägg:
Bättre editor, med WYSIWYG-funktion (ej testat på Safari)
(Om man bara ser en begränsad editor gå in i foruminställningar och längst ner väljer man vilken editor man vill ha http://www.fotosidan.se/forum/profile.php?do=editoptions)

RSS:
Det finns RSS flöden för varje forum och för alla nya inlägg.

Lite mer info om användare:
Man ser totalt antal inlägg och hur länge medlemmen varit med.

Bredden för olika skärmar:
Forumet skall nu fungera bättre för olika typer av skärmar (tex TV, mobilltelefoner).

Test:
Vill du testa så använd gärna vårt Testforum. www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3
 

ATJ

Aktiv medlem
Min första reaktion är, gillas inte;

Den alltför stora texten på trtådrubrikerna när man listar olästa trådar.
 

Lasse H

Aktiv medlem
Det ser väl bra ut tycker jag men varför kan jag inte se vilka som för tillfället befinner sig i ett visst forum som man kunde förut?
 

Lok

Aktiv medlem
Tycker det ser helt ok ut, nackdelen nu är väl att med den nya formateringen så upplevs forumet som väldigt vitt och färglöst. Någon form av bakgrund vore väl kanske fint? :)
 

timofej

Aktiv medlem
Äntligen en riktig formatering! Ingen möjlighet till att citera flera personer dock. :-( Även klippa och klistra försvåras nu då det refereras till inläggsnumret i citaten.

Vad betyder "Sök i detta ämne"? Samma som sök inom tråden? Varför inte skriva det så?
 

timofej

Aktiv medlem
Synd att bredden inte är dynamisk. När man ändrar fönsterstorleken ändras inte forumets bredd. Man vill ju själv styra hur långa rader man vill läsa. Men det är en liten sak. Ni har fixat det stora: formateringen och sökning inom tråden.
 

timofej

Aktiv medlem
Det står "Alla tider är GMT +2." längst ner. Är det inte GMT+1 vi bor i?

Vad är det för skillnad mellan standard- och utökad redigering? Verktyget verkar vara samma. Det enda skillnaden jag ser är fontändring och grå backgrundsfärg i inmatningsrutan.
 

Lok

Aktiv medlem
"Forummeddelande

Den här användaren har inte registrerat sig och har därför ingen profil att visa."

Jag antar att det är en av anledningarna till att det står BETA däruppe? :)
 
ANNONS