Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

iSolen.se

Guest
Samma processor Q9450 och x64 men inte överklockad, dvs 2.66. Minnena spelar ingen roll (har 8) eftersom minnet räcker utan att få swap.

11s.
Provade igen men utan att intallera ett program i bakgrunden, utan att ladda ner några filer, utan att ha outlook igång, utan att kopiera 497GB över LAN och prestanda förbättrades från 11.2 till 11.1.

Quad rockar!
 

electricl

Aktiv medlem
Skorpan

Får 8.2 sekunder med min Q9450 klockad till 3550MHz. Med min gamla Q6600 klockad till lite över 4GHz så gick det på 7 sekunder blankt. Undra vad en 9450 kan göra vid 4GHz?! Det blir nog en moderkorts uppgradering snart. =)
 

electricl

Aktiv medlem
Skall bli spännade att se om du kan nå 6,4 sekunder, det behövs förmodligen ungeför 4,5 GHz då. Du använder väl ett MACRO när du kör Skorpan?

Ja, jag använder ett macro för skorpan. Det är väldigt osannolikt att jag når så mycket mer än lite över 4GHz med min nuvarande hårdvara. Q9450 är låst till 8 multiplier. Den äldre Q6600 hade 9. Vill man ha högre cpu multiplier så får man punga ut med betydligt mycket mer pengar för en xtreme modell med upplåst multiplier eller en Q9550/Q9650 med 8.5/9 multi.
 

Feuerbach

Aktiv medlem
Mitt resultat

29,4 s

Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: Intel CPU Family:6, Model:7, Stepping:6 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2
Physical processor count: 2
Processor speed: 2592 MHz
Built-in memory: 3582 MB
Free memory: 2283 MB
Memory available to Photoshop: 1711 MB
Memory used by Photoshop: 55 %
Image cache levels: 6
 

iSolen.se

Guest
29,4 s

Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: Intel CPU Family:6, Model:7, Stepping:6 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2
Physical processor count: 2
Processor speed: 2592 MHz
Built-in memory: 3582 MB
Free memory: 2283 MB
Memory available to Photoshop: 1711 MB
Memory used by Photoshop: 55 %
Image cache levels: 6
intressant men det räcker med minne och CPU, inget annat påverkar i praktiken :)

Och tom påverkan av minnet verkar tveksamt om man inte slår i taket förstås. Hastigheten på minnena verkar tyvärr inte heller spela nån roll.
 

Arclight

Avslutat medlemskap
Enligt några arkitekter på Adobe får man bäst prestanda i PS genom snabb prolle (helst fyrkärning), så mycket RAM som möjligt, och dedikerade RAID 0 diskar som sratchdiskar. Ska bli intressant och se vad får resultat man får med den nya datorn isf, eftersom jag ska bygga den utöver vad de rekommenderar.
 

mange75

Aktiv medlem
Core2Duo E8600 3,33@4GHz 8GB 1st WD Raptor 150GB
Vista Ultimate 64-bit

18,9sec


Ett klart lyft att arbeta i CS och Lightroom, min förra vara en P4 2GHz med 1,5GB ram.

/Magnus
 

Harlequinesque

Aktiv medlem
Jag provade det här, först för några veckor sedan och så fick jag 121.6 sekunder på en P4 2.4ghz, 1gb ram, nu har jag idag monterat in 2 gb ram till så jag har tre gb sammanlagt. Det leder till att jag får en tid på 121.7sek...borde det inte gå snabbare med mer ramminne???
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS