Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur redigera Author i CANON EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)

J-E_O

Medlem
Hur redigerar jag metadata, främst Author, i min EOS 450?
Orsaken är att vi är fler användare på kameran.
 

J-E_O

Medlem
På nått sätt måste ju namnet hamnat där! Köpte dotterns kamera begagnad!
Vi har tre 450 i familjen! :D Älskar den!
Synd att vi bor så långt ifrån varann!
Jag är inte helt sugen på att ringa fotografen vi köpte den av, enär han var gammal när vi köpte den och han hade diabetes och grejer!
Får jag inget svar här, får jag testa att skriva till CANON, eller ändå ringa fotografen!
 

AFJ

Aktiv medlem
Det är möjligt att en "factory reset" också radera informationen, dock inte helt säker.
 

J-E_O

Medlem
Nollar inte räknaren också då? Och alla personliga inställningar?
Verkar jobbigt! ;-) Nu hittade jag en lösning! Spännande! Man kan tydligen skriva mer!
Ska undersöka detta!
 

AFJ

Aktiv medlem
Nollar inte räknaren också då? Och alla personliga inställningar?
Verkar jobbigt! ;-) Nu hittade jag en lösning! Spännande! Man kan tydligen skriva mer!
Ska undersöka detta!
Ja, självklart raderas alla personliga inställningar. Om jag köper en begagnad kamera så skulle jag nog vilja göra en reset så att man vet hur alla inställningar är gjorda.

EOS-utility är förstås rätt lösning - om man har programmet installerat.
 

J-E_O

Medlem
Joo, Du har så rätt Anders! Rätt tänkt! :D
Ska överväga att göra detta faktiskt!

Men nu ska jag ut och plåta gravar och annat! Älskar mörkerfoto och långa exponeringstider! :D
 
ANNONS