Annons

Delar till Hasselblad undervattenshus 500c/m

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsLöfvendahl

Ny medlem
Halloj,

Jag har ett undervattenshus till min Hasselblad 500c/m som saknar några viktiga delar.
För att kunna fokusera och ändra exponering behövs ett par kugghjul som sitter på optiken för att lira korrekt med huset. Det är kugghjulen saknar jag.

Problemet är att huset slutade tillverkas för länge sen och jag kan inte hitta någonstans där det finns reservdelar.

Jag behöver komma i kontakt med någon som kan hjälpa mig.
Förslag på lösningar är:

Någon har delarna och kan tänka sig att sälja dom(inte så troligt).
Någon har delarna och kan tänka sig att låta 3d-scanna delarna så att jag får en 3d-modell att cnc-fräsa från.
Någon kan hjälpa mig med korrekta beräkningar för att kunna skapa ett nytt kugghjul från grunden (jag har ju storleken på optiken, och det andra kugghjulet den ska driva runt).

Bifogar några bilder på delarna jag behöver och huset.

Hoppas att någon kan peka mig i rätt riktning!
 

Bilagor

DavideV

Ny medlem
Retrokameror / Underwater photography

Dear Mr. Löfvendahl,
I am also interested in Hasselblad housing and I am looking for the UW-Corrector (2x lenses) for the Biogon lense, which I see from your images that you have.
I can help you fixing gear and what else you need to make your housing working in exchange/paying the mentioned UW corrector.
If you are still interested please le me know.
info (at) davidevezzaro (dot) com
Regards,
DAVIDE

Halloj,

Jag har ett undervattenshus till min Hasselblad 500c/m som saknar några viktiga delar.
För att kunna fokusera och ändra exponering behövs ett par kugghjul som sitter på optiken för att lira korrekt med huset. Det är kugghjulen saknar jag.

Problemet är att huset slutade tillverkas för länge sen och jag kan inte hitta någonstans där det finns reservdelar.

Jag behöver komma i kontakt med någon som kan hjälpa mig.
Förslag på lösningar är:

Någon har delarna och kan tänka sig att sälja dom(inte så troligt).
Någon har delarna och kan tänka sig att låta 3d-scanna delarna så att jag får en 3d-modell att cnc-fräsa från.
Någon kan hjälpa mig med korrekta beräkningar för att kunna skapa ett nytt kugghjul från grunden (jag har ju storleken på optiken, och det andra kugghjulet den ska driva runt).

Bifogar några bilder på delarna jag behöver och huset.

Hoppas att någon kan peka mig i rätt riktning!
 
ANNONS