Annons

Fota Butiskljus/Armaturer - TIPS

Produkter
(logga in för att koppla)

theoskarw

Aktiv medlem
Tjena alla kloka och visa fotografer där ute!

Jag har precis fått ett litet "jobb" som jag ska försöka mig på åt en släkting och hans företag.
Det som står i fokus är alltså deras produkter, vilket är ljussättning/armaturer och närmare bestämt LED som de har satt upp i en klädesaffär i stan där jag bor.

Han vill att jag ska ta lite foton på detta och försöka framhäva ljusets "form" och hur det sprider sig. Bifogar en bild jag tagit sen innan som han tyckte var ett bra exempel på hur han vill få fram det.

När den bifogade bilden togs så duggade det och det var framför allt (antar jag) det som fick ljusets "konform" att riktigt komma fram. Samtidigt som det var bäcksvart runt omkring.

Då till mitt problem, hur ska jag lyckas få fram samma effekt i en affär där ljuset speglar sig och inte blir samma mörker runt om och att det självklart inte regnar?
Ska man använda sig av "vattenspray"? Eller vad tror ni? Har ni några tips eller kanske till och med recept på att få till ljusets form inomhus?

Tacksam för all sorts hjälp!

Mvh Oskar
 

Bilagor

theoskarw

Aktiv medlem
Ingen dum ide alls faktiskt!! Men då måste jag fixa fram en sån också.. Bor i en rätt liten stad som inte har det bästa förutsättningar för att hyra utrustning, tyvärr.

Det ska ju samtidigt också inte Bara bli ljuset i fokus utan, affären ska ju vara med också. Det som känns lite knepigt..
Om man har tur så är det ju rätt dammigt där inne redan från början, med tanke på alla kläder, så om man kan förstärka den effekten hade det nog gjort mycket. Men som sagt, hur?

Tack för idéer dock! Kan behövas lite outside of the box tänkande när man kört fast!! (Y)
 
ANNONS