Annons

Storlek på fotostudio??

Produkter
(logga in för att koppla)

Nessima

Aktiv medlem
Hallå där!

Nu har jag äntligen hittat en lokal vars pris faller mig i smaken, är dock tveksam på måtten.
Ska alltså ha en fotostudio för porträtt och kanske produkt. Men är lite rädd för att taket kan vara för lågt? Det är 2.60 ungefär. Bakgrunden jag kommer använda mig av kommer inte vara högre än 2.50 men kommer ljuset studsa konstigt? Det vore riktigt tråkigt om jag skulle skriva kontrakt och sen upptäcka att bilderna blir åt skogen dåliga..

Bredden är ca. 2,75 ifall det är bra att veta.

/Ida - idamyrin.se
 

pellepiano

Aktiv medlem
Längden är viktig också, då man med "crop"- kamera och 50 mm objektiv behöver ca 5 meter från kamera till modell för att få helkropp ( om nu helkropp skulle komma att vara akuelltl. För porträtt lär måtten inte vara nåt större problem även om det blir lite trångt med blixtar om man ska belysa bakgrund och samtidigt ha lite ljus bakifrån.
Höjden tror ja inte blir nåt större problem. Själv har jag 2.40 i min lilla hemstudio.
 

Nessima

Aktiv medlem
Längden är inga problem eftersom rummet är galet avlångt :)

Men hos dig så studsar inte ljuset i taket för att det är lågt då? Är mest det jag är orolig för. Att det blir trångt hade jag inte ens tänkt på haha.. Borde nog börja göra det dock
 

pellepiano

Aktiv medlem
Det studsar hej vilt hos mig =) Vitt tak, beige tapeter, lite syntar, en brun bokylla, som alla väl ger ifrån sig lite färgstick hit och dit. Och billiga kinablixtar mm, Ingen riktig hitech precis. Jag gör dock hälften av jobbet efteråt och byter bakgrunder mm och räddar det som räddas kan.
 
ANNONS