Annons

Tumnaglar försvinner i Lightroom.

Produkter
(logga in för att koppla)

Joloson

Medlem
Har sen i våras använt mig av Lightroom CC....alltså den molnbaserade versionen. Mitt problem är att helt plötsligt försvinner tumnaglarna och blir till en enfärgad ruta där färgen verkar bero på motivet, t ex en bild tagen med mkt himmel eller sjö/hav blir blå, bilder i skogen nån grön nyans osv. Däremot kan jag se bilden i detaljläge eller helskärm. Detsamma gäller om jag öppnar Lightroom i mobilen....borta där också. Detta har hänt säkert 4-5 ggr sen i våras. Om jag då markerar en bild och gör en enkel redigering typ ändrar exponeringsvärdet en aning och sen återgår till tumnagelvisning så visas bilden igen.
Bilder synkade från mitt gamla Lightroom 6 visas som dom ska. Blir inte klok på vad felet är. Varit i kontakt med Moderskeppet som inte heller kunde svara på vad felet är.
Någon här som råkat ut för detta eller har nån ide om vad problemet kan vara.......
 

Bilagor

erkagn

Ny medlem
Jag har samma problem med kanske ett tiotal bilder. Ytterst irriterande. Har ingen förklaring vad det beror på. Hoppas någon kan ge någon lösning på detta.
 
ANNONS