Annons

Profoto C1 - ny produkt som ska förändra fotograferingen

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Strunt

Förr pratade man väldigt lite om detta. Nu ingår det i stora delar av läroplanen att kunna använda källkritik, speciellt när vi pratar om tv/internet. Om nu det är en och annan som missat detta ursäktar inte ditt uttalande. Trams skulle jag vilja säga om det!
 

Ventures

Aktiv medlem
..för mobilfotografer

Fick reklam från profoto i min mail om denna ljuspuck.
Den kommer inte att förändra mitt fotograferande eftersom det är ett mobiltillbehör. De (profoto) får dock anpassa priset till den tänkta målgruppen om de ska få några sålda. Med gängse profotopris är det möjligen några enstaka som faller för frestelsen då få mobilfotografer lär ha firma att dra av kostnaden på.
Om försäljningen går bra får de väl starta ett systerföretag som heter Amatörfoto. :)
 

apersson850

Aktiv medlem
Leder det här verkligen någonstans? De som fotograferar mycket med mobiltelefonen gör, mig veterligen, nästan alltid det för att mobilen alltid är med. Inte tror jag att någorlunda fotointresserade, som har mobilen men inte "riktig" kamera med sig, ändå kommer att bära med sig några stycken extraljus i fickorna.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Leder det här verkligen någonstans? De som fotograferar mycket med mobiltelefonen gör, mig veterligen, nästan alltid det för att mobilen alltid är med. Inte tror jag att någorlunda fotointresserade, som har mobilen men inte "riktig" kamera med sig, ändå kommer att bära med sig några stycken extraljus i fickorna.
... Om det inte samtidigt är en powerbank. För sådana släpar mobilfolket med sig.
 

Har

Medlem
Vad kul att alla är så positiva!
Profoto tar förstås en risk med att skapa en produkt som riktar sig mot mobilanvändare, det kan gå lite hur som helst, men jag tror att de vet vad de gör.

Men, jag tror att de kan vara hur användbar som helst för någon som använder kameror som bara är kameror också.
Ett mångsidig liten lättplacerad ljuskälla som går att byta färgtemperatur på i ett kick! går att använda till massor! Dessutom med Profotos erkända kvalitet och tillbehör.

Det främsta argumentet mot Profoto här på fotosidan brukar vara priset, vilket är ett gnäll som brukar riktas mot Apple och Tesla också. Trots det så säljer deras produkter ganska bra vilket indikerar att en del mänskor är beredda att betala för vad de anser en bra produkt.
 

TBone

Aktiv medlem
Nu har de funnits ett tag, någon här som har testat C1 eller C1 plus i verkligheten?
 
ANNONS