Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

min nikon view ser hemlig info????

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
nu bryter jag iofs mot lagen här, men jag behöver visa vad jag menar. hoppas fotografen till denna bild har överseende med detta.

jag brukar ladda ner bilder jag tycker är snygga
så denna bild också
men när jag kollar på bilden i nikon view kan jag se originalet i thumbnailen
alltså oredigerade bilden
med den synliga fonden, en softbox ovanför osv.

titta själva så får ni se
man kan se "originalet" i thumbnailen och snabbt som sjutton när man öppnar bilden (tog screenshot) men sedan så ser man den FÄRDIGA bilden

http://privat.alainn.net/wtf/

what's goin' on ey???
 

ThomasT

Aktiv medlem
Jag beundrar ditt mod att lägga upp en bild på utforskaren med flertalet "erotic"-mappar :)

Det ser ut som att flera lager av bilden är sparade och du kan läsa det omanipulerade. (En helt vild gissning, snart slår någon mig på fingrarna)
 

popboydeluxe

Aktiv medlem
ThomasT skrev:
Jag beundrar ditt mod att lägga upp en bild på utforskaren med flertalet "erotic"-mappar :)

Det ser ut som att flera lager av bilden är sparade och du kan läsa det omanipulerade. (En helt vild gissning, snart slår någon mig på fingrarna)
eh va fan, står erotic men de flesta bilderna är glamour/mode-bilder *S* hahahaha

men weird shit huh?
 

Walle

Aktiv medlem
Jag tror att det är så här att jpg-filen har en inbäddad tumnagel. Av någon anledning innehåller tumnageln orginalbilden istället för den redigerade bilden. Detta tyder på att fotografen/editeraren inte har sparat bilden som en kopia, utan faktiskt sparat den editerade orginalbilden.

Om du kan php så kan du testa min tes med hjälp av php-funktionen exif_thumbnail().

Syntaxen är: exif_thumbnail ( string filename [, int &width [, int &height [, int &imagetype]]])

och ett exempel:

PHP:
<?php
if (array_key_exists('file', $_REQUEST)) {
   $image = exif_thumbnail($_REQUEST['file'], $width, $height, $type);
} else {
   $image = false;
}
if ($image!==false) {
   header('Content-type: ' .image_type_to_mime_type($type));
   echo $image;
   exit;
} else {
   // no thumbnail available, handle the error here
   echo 'No thumbnail available';
}
?>
 
ANNONS