Annons

Redaktionen på KEMA/Modellguiden

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

popboydeluxe

Aktiv medlem
Det skrivs ofta på sidan modellguiden.com
att "redaktionen på Kema" har gjort si o så, fått höra det ena och det andra.
MEN, vilka är den s k redaktionen på KEMA? Är det inte lita missvisande att kalla den för redaktion när det hela verkar drivas av en enda person, och att det bolag som det hänvisas till existerar inte.
 

toffie

Aktiv medlem
han finns ju här på sidan själv...
kanske svarar ingen för att sätta sig själv i
dålig status till andra medlemmar...

kanske svarar ingen för att de inget vet...

det finns någon mer tråd vet jag...

och kanske borde personen själv svara??
Mr Niclas af Wibom
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Det skrivs ofta på sidan modellguiden.com
att "redaktionen på Kema" har gjort si o så, fått höra det ena och det andra.
MEN, vilka är den s k redaktionen på KEMA? Är det inte lita missvisande att kalla den för redaktion när det hela verkar drivas av en enda person, och att det bolag som det hänvisas till existerar inte.
Låter ju som en fett seriös site det.. hmm
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Pavel, du vet väl mycket väl vem det är - varför skriver du ett sådant här inlägg?

toffie skrev:
kanske svarar ingen för att sätta sig själv i
dålig status till andra medlemmar...
Kanske svarar inte någon, för att man vill följa forumreglerna?

Diskutera inte andra personer
Diskutera inte personer eller personers uttalanden (till exempel som en länk till någon annan medlems bildkommentar eller profil) utan att de får en chans att vara med i diskussionen från början, detta är särskilt viktigt om det riktas kritik mot personen.
 

toffie

Aktiv medlem
men måste jag skriva vaaaaarje punkt det
kan vara?? heheheheh :)

*skojar allså* ;)


Diskutera inte andra personer
Diskutera inte personer eller personers uttalanden (till exempel som en länk till någon annan medlems bildkommentar eller profil) utan att de får en chans att vara med i diskussionen från början, detta är särskilt viktigt om det riktas kritik mot personen. Lägg heller aldrig ut privat korrespondens i ett inlägg utan tillåtelse från motparten.
 

mindbash

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Det skrivs ofta på sidan modellguiden.com
att "redaktionen på Kema" har gjort si o så, fått höra det ena och det andra.
MEN, vilka är den s k redaktionen på KEMA? Är det inte lita missvisande att kalla den för redaktion när det hela verkar drivas av en enda person, och att det bolag som det hänvisas till existerar inte.
Kema har varit i blåsväder flera gånger. Bl a för sin "svarta lista".

Någon vidare beskrivning går inte att ge utan att falla under den absurt formulerade paragrafen som citerats ovan.

Dock - det finns inget som hindrar att en redaktion består av en ensam person. Så just den aspekten anser jag inte vara så missvisande.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Svar från Chefredaktören

Hej Pavel.

Jag förstår inte varför du skriver här på fotosidan, när det är mycket enklare att maila mig direkt på info@niklaswibom.com ?
Du kan ju den adresssen sedan innan, detta vet jag.

Men här kommer det svar på dina frågor:


Redaktionen består inte bara av mig. Den består av ett antal personer, med olika arbetsuppgifter, men av integritetsskäl så står jag som ensam utgivare av alla artiklar och liknande.Detta pga de hot och trakasserier som förekommer.

När det gäller den sk "svarta listan" så ger KEMA inte ut denna(vi har tidigare gjort det, men upphörde med det), utan vi länkar bara till denna och har inget med den att göra, vilket ochså klart och tydligt framgår av vår site www.modellguiden.com

Om du har övriga frågor, så är du välkommen att maila mig på min adress: info@niklaswibom.com.

Bästa sommar önskar jag dig Herr Maira och alla andra besökare på www.modellguiden.com / www.fotosidan.se

Niklas af Wibom
Chefredaktör
www.modellguiden.com

Då frågorna är besvarade ber jag FOTOSIDANS personal att stänga tråden.
 

mindbash

Aktiv medlem
Re: Svar från Chefredaktören

"Skåningen" skrev:
När det gäller den sk "svarta listan" så ger KEMA inte ut denna(vi har tidigare gjort det, men upphörde med det), utan vi länkar bara till denna och har inget med den att göra, vilket ochså klart och tydligt framgår av vår site
Vad bra att du anslöt Niklas. Då kan vi prata lite om dina förehavanden utan att bryta mot några regler.

Kema, och du personligen, tog emot massiv kritik för er "svarta lista" och slutade därmed publicera den. Vågar jag anta att det dock var under mild protest?

På vilket sätt anser du att det är mer rätt att lägga listan på ett externt webbhotellskonto och länka dit med fet rubrik på er förstasida?

Listan är fortfarande oerhört oetisk och ni borde anständigtvis ta avstånd från den.

men av integritetsskäl så står jag som ensam utgivare av alla artiklar och liknande.Detta pga de hot och trakasserier som förekommer.
Jag tycker att det är ett lite märkligt argument. Det är inte precis våldsgrupperingar ni rapporterar om. Huvuddelen av journalisterna i Sverige rapporterar under egen byline. På vilket sätt skulle modellbranschen vara extra våldsutsatt?

Eftersom ni också för en tidvis smutsig journalistik känns det ännu mer angeläget att journalisten står för det han/hon skriver.

Då frågorna är besvarade ber jag FOTOSIDANS personal att stänga tråden.
Nänä. Nu börjar det bli intressant.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Svar till Herr Daniel Ahlsén

Hej Daniel och tack för dina frågor och ditt stora intresse för vår verksamhet. Du får gärna inkomma med en ekonomisk donation om du även önskar detta, för att visa ditt stöd för vår verksamhet.

Dina frågor har jag precis besvarat i ett mail till dig, och jag önskar dig en trevlig sommar.

Niklas af Wibom
Chefredaktör
www.modellguiden.com
 

Caffe

Aktiv medlem
Avdelning halt!

Utan att vara insatt i varken modellbranshen eller af Wiboms förehavande så undrar jag vad sjutton som gör "Svarta listan" till en så mäktig plats?

För mig verkar det mest som om det är något den lokala byfånen i Åmot knåpat ihop (designmässigt, likaså innehållsmässigt och att den dessutom är hostad hos geocities), att sedan en sida som modellguiden som i alla fall _verkar_ seriös länkar till skiten är bara skrattretande.

Men jag kan ju ha missuppfattat det hela totalt, så någon får ju gärna förklara för mig som inte lever på fotoforum.

Edit: Efter att ha läst lite på modellguiden kan ni stryka delen om att det verkade innehålla något seriöst. "Lägger du plumspapper i toastolen?" Den frågan känns verkligen som om den utvecklar mitt fotograferande.
 

popboydeluxe

Aktiv medlem
Re: Re: Svar från Chefredaktören

mindbash skrev:
Vad bra att du anslöt Niklas. Då kan vi prata lite om dina förehavanden utan att bryta mot några regler.

Kema, och du personligen, tog emot massiv kritik för er "svarta lista" och slutade därmed publicera den. Vågar jag anta att det dock var under mild protest?

På vilket sätt anser du att det är mer rätt att lägga listan på ett externt webbhotellskonto och länka dit med fet rubrik på er förstasida?

Listan är fortfarande oerhört oetisk och ni borde anständigtvis ta avstånd från den.



Jag tycker att det är ett lite märkligt argument. Det är inte precis våldsgrupperingar ni rapporterar om. Huvuddelen av journalisterna i Sverige rapporterar under egen byline. På vilket sätt skulle modellbranschen vara extra våldsutsatt?

Eftersom ni också för en tidvis smutsig journalistik känns det ännu mer angeläget att journalisten står för det han/hon skriver.



Nänä. Nu börjar det bli intressant.
Daniel du får gärna maila mig och berätta vad herr Wibom gett dig för förklaring!
 

Hejduglade

Aktiv medlem
Pavel! Varför utövar du häxjakt på niklas w ?
Brukar du syssla med sådan smutskastning eller har du licens på det? Borde du inte syssla mer med fotografering om det är det du är bäst på?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag stänger den här tråden. Frågan är besvarad och Niklas har tydligt visat att han inte kommer att debattera sin person offentligt på forumet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS