Annons

Handla 70-200/2.8L + Canon Extender EF 1,4x II

Produkter
(logga in för att koppla)

MSLink

Aktiv medlem
Är det lönsamt om jag handlar från B&H i USA?

För allt kostar det $1,483.20 men jag har inte räknat med tull och moms. Hur mycket blir det ungefär om man räknar med tull och moms?

Vet inte om jag har räknat rätt:

9 115 SEK
+
25% moms = 11394 kr
+
7% moms = 12192 kr

Totalpris blir 12192kr jämför med Sverige som kostar 16 190 kr
 

AnXtreme

Avslutat medlemskap
Jag tror absolut det blir lönsamt.

Det blir med tull (6,7%) och moms (25%) inkl frakt (388,50:) TOTALT: 12024 kr

Så du har räknat rätt. Sen blir kanske inte tullsatsen 6,7%, beroende på vad som skrivs på paketet. Kan gå som fototillbehör och då blir tullavgiften något omkring 3%, fast 6,7 % är rätt sats för objektiv.
 

AnXtreme

Avslutat medlemskap
Ja, frakten skulle bli, om jag minns rätt nu enligt UPC, $ 63 och sedan adderade jag 100 kr för postens expeditionsavgift..
 

MSLink

Aktiv medlem
Tack för era svar! Då är det absoult värt att handla från USA. Jag tror att dollar kommer att hamna runt 5,60 under sommaren och då tänker jag slå till.

Jag ska handla filter där också och hoppas att de registerar det som fototillebehör :)
 

AnXtreme

Avslutat medlemskap
Var så lite så! Har själv tänkt att beställa från B&H framöver, så blivit en del kalkylerande! Lycka till!
 

AnXtreme

Avslutat medlemskap
Hade tänkt:
- Canon EF 70-200/2,8L IS USM
- Canon Ef 24-70/2,8L Usm
- Canon Converter Ef 1,4X II

Och så några filter. Så var tanken från början i alla fall, sen får vi se om det blir 24-70 2,8 eller något annat med mer vidvinkel.
 

MSLink

Aktiv medlem
Då är vi på samma spår för jag har också tänkt skaffa en vidvinkel-normal zoom. Så kanske passa på att köpa det när jag ändå beställer 70-200/2.8L USM + 1.4x + filter.

Jag valde bort IS på 70-200mm eftersom jag har tänkt fota sport och snabba röresler med objektivet.
 

AnXtreme

Avslutat medlemskap
Okej, trevligt! Jag har tänkt att fota sport också, men minst lika mycket natur och djur och då kan det komma väl till pass. En dag står jag annars och svär och gnäller att jag inte skaffade det.. Går ju dessutom att skippa IS om man vill vid vissa tillfällen. Har dock tänkt att köpa en ny 40D eller 5D i Sverige eftersom garanti osv kan vara skön att ha i Sverige. Objektiven är det ju världsgaranti på..
 

dudek53

Aktiv medlem
IS

Köp med IS. Det är inte många tusingar extra men det är väldigt användbart på många områden.

Mitt fotograferande är något som förändras med tiden. Det innebär att plötsligt plåtar jag helt andra grejer än vad jag tänkt mej från början.

Plötsligt hittar jag användningsområden med is jag inte tänkt mej det skulle behövas på. FAktum är att jag anänder IS påslagen nästan jämnt, det är skitbra helt enkelt.

Tänkte länge på ett utan men nu skulle jag aldrig välja ett icke is. Tror det är många som delar min uppfattning.

en åsikt
 

MSLink

Aktiv medlem
Tack för tipset, när jag fotar natur/landskap så kör jag med vidvinkel objektiv eller normalzoom men det kan vara bra med tele också då är det bra att ha IS.
 
ANNONS