Annons

Kompis i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikk

Aktiv medlem
Kommer oxå gärna med.
Ett tag sen jag var ute och fotade i på ett planerat sätt så detta blir ska bli kul.
 

d-play

Aktiv medlem
Jag hakar väl också på då! Vet inte om jag har helt koll på vart jag ska men jag bara letar upp en klunga med stora kameror så ska det nog gå bra. :)

Nått nummer eftersläntare kan ringa? Mitt är 076-226 25 17 om nån skulle behöva.
 

ramphot

Aktiv medlem
Hej!
Jag har lite att göra under dagen, och jag är mest sugen på att plåta när karnaval tåget går ikväll. Men hoppas att träffa er snart. Ha det så kul där ute!
 

eyelashes

Aktiv medlem
Hej!
Jag har lite att göra under dagen, och jag är mest sugen på att plåta när karnaval tåget går ikväll. Men hoppas att träffa er snart. Ha det så kul där ute!

Det kommer fler tillfällen vill jag lova!
Jättetrevligt idag allihopa! Nu ska jag äta middag och sedan blir det att spana igenom skörden av bilder och se vad man kan lägga upp här :)
 

nifo

Avslutat medlemskap
Attans... ;)

Attans att man inte kunde följa med (eller hm...det glömdes faktiskt bort). Har ju sålt min 18-70 glugg då jag behövde stålar till campingutrustning, och att ränna runt med ett 70-300 i stan känns lite...begränsat. =)

Jag får haka på nästa gång. Ska köpa mig en nödglugg så att jag överlever.. *s*

/Fredrik
 

snysop

Aktiv medlem
Hmm... No offense men skillnaden mellan Christians och Eriks bilder är stor. Men då tänker jag på dynamik, skärpa osv i bilderna.

Erik - är dina "direkt ur kameran"?
Christian - är dina uppskärpta m.m?

Anledningen att jag frågar är för att jag funderar på att köpa ett Tamron 28-75 som jag ser att du Christian har. Om den levererar så här bra ur kameran så är det helt klart ett köp som jag gör asap!
 

d-play

Aktiv medlem
Hmm... No offense men skillnaden mellan Christians och Eriks bilder är stor. Men då tänker jag på dynamik, skärpa osv i bilderna.

Erik - är dina "direkt ur kameran"?
Christian - är dina uppskärpta m.m?

Anledningen att jag frågar är för att jag funderar på att köpa ett Tamron 28-75 som jag ser att du Christian har. Om den levererar så här bra ur kameran så är det helt klart ett köp som jag gör asap!
Jag har ökat kontrast och skärpt upp dem ganska ordentligt. Det är svårt att bedöma skärpa på så små bilder, då måste man ha högupplösta bilder. Sen är nästan alla bilder jag laddat upp här tagna med Sigma 10-20 mm som jag köpt precis, men jag är väldigt nöjd med Tamron:et.
 

snysop

Aktiv medlem
Jag har ökat kontrast och skärpt upp dem ganska ordentligt. Det är svårt att bedöma skärpa på så små bilder, då måste man ha högupplösta bilder. Sen är nästan alla bilder jag laddat upp här tagna med Sigma 10-20 mm som jag köpt precis, men jag är väldigt nöjd med Tamron:et.
Tänkte nästan det... :D Tack för svaret! :)
 

tgr

Aktiv medlem
Mina bilder är i princip direkt ur kameran. Exporterade till jpeg från raw med picasa. Jag måste lära mig fixa till bilderna i photoshop :)
 
ANNONS