Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

VisualD

Aktiv medlem
Tror inte att det här är rätt tråd att lägga den i...tror snarare "Blocket-skojare"-tråden. K5 II:an är ju (mig veterligen) inte ute än (iaf inte i Sverige eller i Staterna). Du kan ju maila honom (eftersom han säger sig ha kvittot)...men jag skulle förhålla mig oerhört skeptisk ;)
Fasen, hade två trådar uppe och lyckades skriva i fel.
 

AWid

Aktiv medlem
Fasen, hade två trådar uppe och lyckades skriva i fel.
"Shit happens". Men priset på Asus Transformer Pad Infinity TF700T hos Cyberphoto är inte "shit". De ger extra rabatt 500:- på ett redan tidigare lågt pris. Är väl den bästa android-plattan för tillfället och deras pris 5190:- hittar man inte ens på ebay. Har beställt en och är jäkligt nyfiken på vad slags godisbitar som bifogas Asusplattor.
Anders W
 

VisualD

Aktiv medlem
"Shit happens". Men priset på Asus Transformer Pad Infinity TF700T hos Cyberphoto är inte "shit". De ger extra rabatt 500:- på ett redan tidigare lågt pris. Är väl den bästa android-plattan för tillfället och deras pris 5190:- hittar man inte ens på ebay. Har beställt en och är jäkligt nyfiken på vad slags godisbitar som bifogas Asusplattor.
Anders W
Brorsan har en äldre modell och den fungerar utmärkt på alla sätt.
 

PMD

Aktiv medlem
Vad är det med Panasonic som skickar med ett kamerahus istället för bakre objektivlock? :)
(Det är inte första gången.)
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
B&H photo rea på Nikon V1 paket

Visserligen inte svenskt men det går att beställa från B&H photo i New York NY:
Nikon V1+10-30+10-100+blixt SB-N5+FT1+väska för $899 plus UPS frakt $82. Även med moms blir det svenska priset ca 8000:-. Nypriset i Sverige med lägsta pris blir ca 11.800:- plus väska (kanske 2-300:) så totalt alltså 12.000:- plus några hundringar i fraktavgift inom Sverige för de flesta.

www.bhphotovideo.com

Jag hittade priset via nikon rumours
 

pdahlen

Aktiv medlem
Det är just 10-100 som gör mycket på priset, annars så är det riktigt bra priser på V1 med olika kombinationer i Sverige också, ung 3500 med ett objektiv. 4000 med en blixt också.
 

StaffanW

Aktiv medlem
Cyberphoto har en 5DMKII demoex med 6 månaders garanti och möjlighet att delbetala 20mån utan avgifter för 10990:-

Har iofs gått nästan 10.000 exponeringar, så demoex får man kanske ta med en nypa salt, men kan ju varit så att dom tex testat objektiv med den.

Om jag själv var på jakt efter en 5DMKII beg, som brukar gå för runt 10.000:-, skulle jag slå till direkt på den här istället.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Visserligen inte svenskt men det går att beställa från B&H photo i New York NY:
Nikon V1+10-30+10-100+blixt SB-N5+FT1+väska för $899 plus UPS frakt $82. Även med moms blir det svenska priset ca 8000:-. Nypriset i Sverige med lägsta pris blir ca 11.800:- plus väska (kanske 2-300:) så totalt alltså 12.000:- plus några hundringar i fraktavgift inom Sverige för de flesta.

www.bhphotovideo.com

Jag hittade priset via nikon rumours
Löjligt att dra in utländska nätpriser här, då har man inte hajat tråden
 

gunnargren

Aktiv medlem
Cyberphoto har en 5DMKII demoex med 6 månaders garanti och möjlighet att delbetala 20mån utan avgifter för 10990:-

Har iofs gått nästan 10.000 exponeringar, så demoex får man kanske ta med en nypa salt, men kan ju varit så att dom tex testat objektiv med den.

Om jag själv var på jakt efter en 5DMKII beg, som brukar gå för runt 10.000:-, skulle jag slå till direkt på den här istället.
Verkar inte finnas kvar, eller har du någon länk var jag kan hitta den?

Edit: Hittade.
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Tycker också det är relevant. Jag själv beställer ibland från utlandet och klart att jag skulle passa på hos en nätaffär som har rea om jag nu letade efter just den prylen.

/Stefan
 

PMD

Aktiv medlem
Just från B&H i New York går det dessutom väldigt smidigt och snabbt att beställa. Sist jag beställde därifrån fick jag hem grejerna på cirka 2 dagar. Det är i Cyberphotoklass.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Nej
Svensk lagstiftning kan du bara åberopa av en återförsäljare i Sverige.
Tex Pixmania använder fransk lagstiftning, trots att de har en hemsida översatt till svenska språket, så läs villkoren NOGA!
Helt riktigt. Lägg därtill att garantier kan vara problem. Jag resonerar så att jag har bara en gång haft fel på en kamera där jag åberopat garantin som f ö verkar vara designad så (på konsumentprodukter) att det som går sönder sällan gör det under garantitiden och det viktigaste - skador täcks ändå inte. För det har jag drulleförsäkring med 500:- i självrisk. Så med en besparing på 4000:- har jag mycket pengar över att reparera för om något går sönder. Nu är det ju många saker i Nikon V1 paketet och risken att allt skulle ha tillverkningsfel och behöva lagas är liten. Om det är fel på någon enstaka grej f u 10-100 gluggen så har jag ändå sparat pengar även om den skulle vara helt obrukbar.
 
ANNONS