Annons

Efterträdare till avliden Nikon D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

saragill

Aktiv medlem
Hej!
Min tappra Nikon D60 verkar ha lagt av efter flera års intensivt fotande. Det kommer ett meddelande "Fel. Tryck på avtryckaren igen" varje gång jag sätter igång kameran, men det går inte att bli av med detta felmeddelande. Enligt de råd jag fått verkar det vara avtryckaren som är uppsliten och det är kanske inte så konstigt. Lär ej vara lönt att lägga pengar på det så nu söker jag efter tips på vilken kamera jag ska ersätta min D60 med! Jag skulle föredra något som är så "likt" D60 som möjligt vad gäller var knapparna sitter osv. Vill inte ha några konstigheter eller märkliga funktioner.
De objektiv jag har är Nikon 50 mm, 18-55 mm och 55-300 mm.
En sak jag skulle önska på en ny kamera är att kunna stå längre ifrån kameran när man tar bilder med timer. (Fast det kanske har mer med timern att göra än själva kameran?)
Sen är frågan om man bör köpa begagnat när det gäller kamerahus eller om man ska satsa på nytt. Jag vill/kan helst inte betala mer än 5000 kr för ett nytt hus, jag lägger hellre pengarna på objektiven.

Tacksam för tips !
 

eskil23

Aktiv medlem
En sak jag skulle önska på en ny kamera är att kunna stå längre ifrån kameran när man tar bilder med timer. (Fast det kanske har mer med timern att göra än själva kameran?)
Skaffa en Nikon ML-L3 fjärrutlösare. En sådan kostar inte många kronor.

Sen är frågan om man bör köpa begagnat när det gäller kamerahus eller om man ska satsa på nytt. Jag vill/kan helst inte betala mer än 5000 kr för ett nytt hus, jag lägger hellre pengarna på objektiven.
Nikon D3200 eller D3300 tror jag kommer att kännas bekanta och kostar nya utan objektiv en bra bit under 5000 kr.
 
ANNONS