Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med CS3 och Elements 14

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Försöker göra detta problem fotorelaterat, därav rubriken. Men jag tror inte att det är just de programmen det handlar om.

Det började i dag med att jag inte kunde importera en dng-fil till Photoshop CS3. Programmet hängde sig bara. Datorn jag använder mig av är en Lenovo som jag haft drygt ett år, uppgraderad från 8 till Win 10.
Provade att starta PS med ändrad kompatibilitet till bland annat Vista, utan resultat.

Laddade därför ner Photoshop Elements 14 i 64-bitsversionen. Samma sak händer, programmet bara hänger sig (svarar inte) när jag ska öppna en bild. Eller förresten, jag kommer inte ens så långt att jag försöka med det innan det tar stopp.
Kan tillägga att jag också testat att öppna jpg-bilder utan att lyckas.

Ett tydligt tecken på att jag har problem med datorn är att det inte heller går att skriva ut pdf-filer. Även detta Adobe-program strejkar. Intressant nog fungerar det bra att köra Indesign som ju ingår i samma CS3-svit som Photoshop.

Förutom att det är jobbigt med läget som sådant så har jag också en viss tidspress, måste leverera ett jobb (om än ideellt till fotoklubben).

Vad gör jag? Går tillbaka till Win 8.1 eller förstärker arbetsminnet?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Varför gick du till Win 10?
Funkar ens CS3 i 10? - Jag gissar på att det inte fungerar med 10.

Funkade det med 8 - gå tillbaka till 8.
 

Kijana

Aktiv medlem
Ominstallation av CS3 hjälpte inte. Har därför gått tillbaka från Win 10 till 8.1 och det verkar fungera felfritt igen.

Får se nu då om Elements 14 fungerar med 8.1, Elements fungerade ju inte heller med Win 10.
 
ANNONS