Annons

fotat utan minneskort?

Produkter
(logga in för att koppla)

zootallures

Aktiv medlem
Vilket tur att finns "internetpoliser" som rycker ut och staller saker till ratta! ;-)
Jag vet inte om du är ironisk (omöjligt att säga via skriven text och utan att känna dig).

Men jag reagerade över den hårda och spydiga tonen. Och som inte bidrog till annat än kränkande.

Nu är det ju så att Hasse Larsson var helt ute och cyklade när han pratade om bröllopsfotografer (alltså vad det har med saken att göra) och delvis fel vad gäller det andra.

Det var mer bemötandet jag reagerade på. Tonen.

Men som jag sade....Testa att säga "Var jag otydlig eller finns det något annat kommunikationsproblem?" IRL eller på krogen och se vad som händer.

Bättre kan vi. Inget bra sätt att välkomna en medlem som varit här ett halvår.
 

zootallures

Aktiv medlem
Nåja, nu tog jag ju faktiskt i alldeles onödigt mycket. Zootallure har rätt i det.

Alla provoceras av olika saker - jag provoceras när någon tvärsäkert talar om för mig hur min kamera fungerar... :)
I sak ger jag dig helt rätt, Bengt. Analoga bröllopsfotografer har inte ett dyft med saken att göra och hans andra påstående var till 90-nånting % fel. Så, rent krasst, var hans inlägg av föga värde och mesadels felaktigt.

Det var tonen jag reagerade på. Att du bemötte honom så hårt.

Jag menar: testa att säga "Var jag otydlig eller finns det något annat kommunikationsproblem?" på krogen och lycka till om du kommer därifrån i annat än ambulans.

Bemöt istället hans felaktigheter och okunskap med din kunskap. Men gör det på ett respektfullt sätt. Som om du hade sagt till en vän. Du behöver inte bli provocerad av att ngn säger att jorden är platt heller. Ta fram kunskap och argument som får honom att se ljuset.

Jag har under en längre tid funderat på att sluta komma hit mer. Inte pga dig. Men det finns ett dussintal äldre män(niskor) som får alltför många frågeställningar och diskussioner att spåra ur. De kapar diskussioner och letar efter tvetydigheter och styr sedan in det på det område de har lust till. Rättshaveristiskt beteende. En av dem hade i snitt 9 inlägg per dag, under 14 år. Hur många bilder? Noll, 0. Jag har, minst 2 gånger, gjort David (webbansvarig eller chefredaktör) uppmärksam på detta. Men han kan/vill inte se det.
Jag tillhör den lyckliga skaran som kan leva på fotograferandet. Under de senaste åren så har jag tagit upp det här med minst 6 andra (professionella) fotografer och de säger detsamma eller liknande. Att det är en trist mobbarstämning här, Och därför föredrar de andra fora. Vi hade kunnat bidra med mycket här. Både för att vi är erfarna, jobbar med det 10 timmar per dag 7 dagar i veckan och för att vi alltid tvingas ligga i framkant vad gäller teknologin. Men alla jag talat med har gett upp, pga klimatet.

Och slutligen, tack för ditt milda svar, Bengt. Allt gott till dig!
 
ANNONS