Annons

Fujifilm x-t2 eller x-t3

Produkter
(logga in för att koppla)

Hillpassion

Medlem
Hej..har bestämt mig för en Fujifilm efter den andra tråden jag postade om D500..

Så va nära att köra X-t3 men nu så e de ju mellandagsrea och x-t2 är ju rejält prissänkt..

Så vilken är de smarta valet?...

Är det stor avgörande skillnad mellan dessa två kameror?.

Inne på landskap fortfarande men annat foto med givetvis....
 

Brix

Aktiv medlem
Hej..har bestämt mig för en Fujifilm efter den andra tråden jag postade om D500..

Så va nära att köra X-t3 men nu så e de ju mellandagsrea och x-t2 är ju rejält prissänkt..

Så vilken är de smarta valet?...

Är det stor avgörande skillnad mellan dessa två kameror?.

Inne på landskap fortfarande men annat foto med givetvis....
De två största skillnaderna är att X-T3 har bättre AF och bättre video-funktionalitet.

Sen finns det många mindre förbättringar på X-T3 som t.ex:
Aningen högre upplösning, ISO160, lite större dynamiskt omfång, bibehåller detaljer bättre på höga ISO, ingen grid flare, bättre EVF, touch-screen, fulla RAW-previews, aningen bättre batterikapacitet, lite mer utstickande EVF och bakknappar och den är överlag mer responsiv.

Om dessa saker spelar nån roll är ju helt upp till dig att bestämma :)
X-T2 är iaf. fortfarande också en mycket bra kamera.
 

smislo

Aktiv medlem
Har uppgraderat från X-T2 till X-T3. Brukar sällan filma så den förbättringen är ointressant för mig. När det gäller AF prestanda har fortfarande lika många "keepers" som jag hade med X-T2. Kanske AF prestanda blivit bättre med fasta 1.4 objektive men med 18-55/2.8-4 och 50-140/2.8 känner jag inte något speciellt i praktiken, åtminstone detta gäller mig.

Å andra hand jag fick rätt bra erbjudande när jag byte från X-T2 till X-T3. Det blir bra oavsett du väljer. När det gäller sådana små skillnaden (för vissa stora) skulle jag välja X-H1 som har rätt bra pris CP idag och du får IBIS.
 
ANNONS