Annons

Fungerar fjärrutlösarens tagningslägen till min 1000D?

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Hejsan!

Har kollat lite på tradera efter en fjärrutlösare som ska vara ganska bra men ändå håller sej till ett hyfsat pris.

Då hittade jag denna ; http://www.tradera.com/Fjarrutlosare-fjarrkontroll-Canon-500D-450D-1000D-400D-mfl--auktion_340869_111667846

Och där står det Fyra tagningslägen. Enkel, Serie, 2 sek fördröjning och bulb. Så jag mejlade dem och frågade hur man tex sätter på så att man fotar med "2 sek fördröjning med min Canon EOS 1000D", och de svarade med att "Det vet jag inte, du får läsa i din manual".

Men nu har jag letat igenom hela min instruktionsbok till kameran för att försöka hitta något där det ska stå om fjärrutlösare, men hittar ingenting.

Så nu får jag fråga er, kommer alla tagningslägena fungera till min EOS 1000D? Hur sätter jag på det sånnafall?

MVH
 

Drogen

Aktiv medlem
Jag misstänker att sändaren fungerar som en förlängare av avtryckaren. D.v.s. du ställer in seriebildstagning, 2s fördröjning, bulb o.s.v. direkt i kameran, men istället för att trycka på avtryckaren så trycker du på sändaren.
 

Drogen

Aktiv medlem
Jag har en 450d men det är nog ungefär samma. I "kreativt läge" (P, Tv, Av och M) kan du välja seriebild, 2s fördröjning o.s.v. På 450 gör man det med menyknapparnas vänsterpil. För bulb väljer du Tv eller M, sedan rattar du till längsta slutartiden (på 450 är det 30s. Snäppet efter det är bulb. Detta är direkt ur minnnet så jag hoppas det stämmer... Detta står dock garanterat i manualen.
 

William Spiik

Aktiv medlem
Jag har en 450d men det är nog ungefär samma. I "kreativt läge" (P, Tv, Av och M) kan du välja seriebild, 2s fördröjning o.s.v. På 450 gör man det med menyknapparnas vänsterpil. För bulb väljer du Tv eller M, sedan rattar du till längsta slutartiden (på 450 är det 30s. Snäppet efter det är bulb. Detta är direkt ur minnnet så jag hoppas det stämmer... Detta står dock garanterat i manualen.
Tack så hemskt mycket för svaret!
 
ANNONS