Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac Book Pro, med Leopard, Safari hänger sig?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Tjenare,

Skaffade Mac för att jag var trött på att PC hängde sig hela tiden. Därför är det bra irriterande när min mac hänger sig relativt ofta. Det verkar vara när jag använder Safari. Är det nån mer som har problem med detta? Annars får jag väl kontakta supporten...

Magnus
 

iBoat

Aktiv medlem
Hur hänger den sig? Min erfarenhet är att det är extremt sällan den hänger sig eller slutar svara.
 

mange78

Aktiv medlem
iBoat skrev:
Hur hänger den sig? Min erfarenhet är att det är extremt sällan den hänger sig eller slutar svara.
Jag kommer åt finder men inget av de andra programen svarar. Blir tvungen att tvångsavsluta Safari för att kunna jobba vidare.
 

iBoat

Aktiv medlem
Ok. svårt att svara på. Om du inte gjort det innan så rekommenderar jag att du gör en "behörighetsreparation". Du finner den i Program/verktygsprogram/skivverkyg. Markera rootvolymen och tryck på "reparera behörigheter". Den går då igenom filsystemet och har ingenting att göra med dina personliga inställningar eller behörigheter.
 

mange78

Aktiv medlem
iBoat skrev:
Ok. svårt att svara på. Om du inte gjort det innan så rekommenderar jag att du gör en "behörighetsreparation". Du finner den i Program/verktygsprogram/skivverkyg. Markera rootvolymen och tryck på "reparera behörigheter". Den går då igenom filsystemet och har ingenting att göra med dina personliga inställningar eller behörigheter.
ok, tack för det. skall testa det omgående.
 

iBoat

Aktiv medlem
Man bör göra detta kanske en gång i månaden. En annan sak man kan göra är en så kallad P-Ram. Starta om datorn och håll ner Shift + äpple + P + R. Håll ner dessa tangenter till du hört tre bootljud, då kan du släppa och låta datorn boota upp.
 

mange78

Aktiv medlem
iBoat skrev:
Man bör göra detta kanske en gång i månaden. En annan sak man kan göra är en så kallad P-Ram. Starta om datorn och håll ner Shift + äpple + P + R. Håll ner dessa tangenter till du hört tre bootljud, då kan du släppa och låta datorn boota upp.
ok. den hittade några fel i alla fall. Får se om det blir bättre nu.
 

Akerstrom

Aktiv medlem
Problemen hänger möjligtvis inte ihop med aftonbladet? Är det någon sida som kan ställa till det så är det den.
 

Cygni

Aktiv medlem
Ända sedan jag uppgraderade till Safari 3 har det hänt titt som tätt. Kommer säkert en "fix" snart.

Jag kör Tiger.
 

Melker Humala

Aktiv medlem
Töm Caches mapparna, Det finns i biblioteks mapparna. ~/Bibliotek/Caches och Macintosh HD/Bibliotek/Caches starta sedan om och töm papperskorgen. Töm även ~/Bibliotek/Safari/Icons

Sedan kan man även tömma/rensa Cookies under Safaris inställningar och Säkerhet. Klicka på Visa Cookies och sedan på ta bort alla.

Efter detta brukar safari fungera bra.

M
 

Cygni

Aktiv medlem
Melker Humala skrev:
Töm Caches mapparna, Det finns i biblioteks mapparna. ~/Bibliotek/Caches och Macintosh HD/Bibliotek/Caches starta sedan om och töm papperskorgen. Töm även ~/Bibliotek/Safari/Icons

Sedan kan man även tömma/rensa Cookies under Safaris inställningar och Säkerhet. Klicka på Visa Cookies och sedan på ta bort alla.

Efter detta brukar safari fungera bra.

M
Med gratis programet Onyx rensar man alla kontona samtidigt. Rekomenderas. Här!
 
ANNONS