Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

VeraVardig

Aktiv medlem
Denna bild käns "fel", vad tycker ni?

http://terjehelleso.se/?p=16477

Kolla in trädtoppen och ugglan.

Bilden går ej att förstora men jag är misstänksam över tjockleken på toppen och dess placering, de mörka partiet precis i skarven, tjockleken på toppgrenarna och dessutom ser ljuset på ugglan ut att vara fel, ugglan är bakbelyst.

Vad anser ni?
 

VeraVardig

Aktiv medlem
Jag har precis fått ett privat meddelande från Terje Hellesö angående min frågan om hans foto på hans blogg.

Terje, ta inte kontakt med mig privat, all kommunikation sker här då detta är en öppen dialog!
Du framstår som hotfull i ditt privata meddelande och jag uppskattar det inte!

Jag vill enbart diskutera dina fotografier. Du är inte intressant i denna fråga. Skilj på detta.
Jag är fotograf. Jag skriver här som fotograf, inte som privatperson.
Mitt privatliv är privat. Jag vill enbart föra denna dialog i detta forum
Respektera detta!

Jag lyfter en fråga om ditt fotografi, inte om dig.
Jag förstår att du inte har det lätt men det är tyvärr din situation som du själv satt dig i.
Jag känner med dig och jag hoppas att du kommer ut på andra sidan med bättre självinsikt och med mer respekt för dig själv och ditt arbete som fotograf.

mvh
Helena
 

Hlangmo

Aktiv medlem
Jag har precis fått ett privat meddelande från Terje Hellesö angående min frågan om hans foto på hans blogg.

Terje, ta inte kontakt med mig privat, all kommunikation sker här då detta är en öppen dialog!
Du framstår som hotfull i ditt privata meddelande och jag uppskattar det inte!

Jag vill enbart diskutera dina fotografier. Du är inte intressant i denna fråga. Skilj på detta.
Jag är fotograf. Jag skriver här som fotograf, inte som privatperson.
Mitt privatliv är privat. Jag vill enbart föra denna dialog i detta forum
Respektera detta!

Jag lyfter en fråga om ditt fotografi, inte om dig.
Jag förstår att du inte har det lätt men det är tyvärr din situation som du själv satt dig i.
Jag känner med dig och jag hoppas att du kommer ut på andra sidan med bättre självinsikt och med mer respekt för dig själv och ditt arbete som fotograf.

mvh
Helena

Om du stiller spørsmål ved et fotografi så stiller du vel og spørsmål til fotografen? Om du har dine tvil til et fotografi er det vel bedre å spørre fotografen direkte og ikke ta det i plenum?

Hadde du stilt samme spørsmålet om det var en annen fotograf som hadde tatt det?

At Terje stiller deg et spørsmål på facebook mener jeg du må kunne tåle uten å legge det ut her på fotosidan.

For meg virker det ikke som du føler med Terje. Og hvordan kan du si at Terje ikke har selvinsikt eller respekt for seg selv og sin fotografering?
 

daniol74

Aktiv medlem
Om du stiller spørsmål ved et fotografi så stiller du vel og spørsmål til fotografen? Om du har dine tvil til et fotografi er det vel bedre å spørre fotografen direkte og ikke ta det i plenum?

Hadde du stilt samme spørsmålet om det var en annen fotograf som hadde tatt det?

At Terje stiller deg et spørsmål på facebook mener jeg du må kunne tåle uten å legge det ut her på fotosidan.

For meg virker det ikke som du føler med Terje. Og hvordan kan du si at Terje ikke har selvinsikt eller respekt for seg selv og sin fotografering?
Hej "Håkon"

Hur visste du att Terje tagit kontakt via Facebook? Det står ju inte i VeraVardigs inlägg.
Mystiskt... ;-)
 

yens

Aktiv medlem
Jag ser inte något konstigt med bilden, jag har äkta bilder som ser mer fejk ut...

Däremot tog jag inte för givet att "privat kontakt" innebar facebook...
 

VeraVardig

Aktiv medlem
Om du stiller spørsmål ved et fotografi så stiller du vel og spørsmål til fotografen? Om du har dine tvil til et fotografi er det vel bedre å spørre fotografen direkte og ikke ta det i plenum?

Hadde du stilt samme spørsmålet om det var en annen fotograf som hadde tatt det?

At Terje stiller deg et spørsmål på facebook mener jeg du må kunne tåle uten å legge det ut her på fotosidan.

For meg virker det ikke som du føler med Terje. Og hvordan kan du si at Terje ikke har selvinsikt eller respekt for seg selv og sin fotografering?
Det är dumt att ta diskussionen från Fotosidan! På Facebook är jag INTE BARA fotograf utan även privat!
Fotosidan riktar sig till oss fotografer, Facebook riktar sig till så många andra grupper och individer.

Jag vill diskutera fotografiet! Vad har du att säga om det?
 

PeterWem

Aktiv medlem
Det är dumt att ta diskussionen från Fotosidan! På Facebook är jag INTE BARA fotograf utan även privat!
Fotosidan riktar sig till oss fotografer, Facebook riktar sig till så många andra grupper och individer.

Jag vill diskutera fotografiet! Vad har du att säga om det?
Varför ha en länk till facebook om det nu är så privat?

Angående bilderna i hans blogginlägg finns det inget speciellt jag reagerade på.
En bättre förklaring till kunskapen är att personen ifråga gör reklam för en "workshop" med Terje på sin hemsida...
http://terjehelleso.se/?p=16504
 
Senast ändrad:

Hlangmo

Aktiv medlem
Det är dumt att ta diskussionen från Fotosidan! På Facebook är jag INTE BARA fotograf utan även privat!
Fotosidan riktar sig till oss fotografer, Facebook riktar sig till så många andra grupper och individer.

Jag vill diskutera fotografiet! Vad har du att säga om det?
Jeg tror du glemte å svare på spørsmålene jeg stilte......

Er det slik at du skal stille spørsmål ved alle bildene til Terje fremover?

Og om facebook siden din er så privat at ingen som ikke er dine venner skal sende deg melding så får du gjøre noe med innstillingene dine.


Når det gjelder bildet du sikter til så kan jeg ikke se noe som skulle tilsi at det er jukset med.
 

avslutad121105

Aktiv medlem
Vad beträffar bilden så har jag svårt att se att den skulle vara terjad. Däremot blir jag lite nyfiken på när VeraVardig nämner att Terje i sitt meddelande framstår som hotfull. Om historien kring Terje lärt oss någonting så är det väl att man kan vänta sig i stort sett vad som helst av den mannen, men jag har ändå svårt att förstå hur VeraVardigs ifrågasättande skulle motivera en reaktion som ens kommer i närheten av "hotfullt".
 

PeterWem

Aktiv medlem
Vad beträffar bilden så har jag svårt att se att den skulle vara terjad. Däremot blir jag lite nyfiken på när VeraVardig nämner att Terje i sitt meddelande framstår som hotfull. Om historien kring Terje lärt oss någonting så är det väl att man kan vänta sig i stort sett vad som helst av den mannen, men jag har ändå svårt att förstå hur VeraVardigs ifrågasättande skulle motivera en reaktion som ens kommer i närheten av "hotfullt".
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1882898&postcount=5457
 

Cygni

Aktiv medlem
Terje får nog vänja sig vid att bli ifrågasatt. Det är en situation han själv satt sig i.

Vad gäller bilden så har han bara ljusat upp vissa delar i den. En väldigt vacker bild.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Om du stiller spørsmål ved et fotografi så stiller du vel og spørsmål til fotografen? Om du har dine tvil til et fotografi er det vel bedre å spørre fotografen direkte og ikke ta det i plenum?

Hadde du stilt samme spørsmålet om det var en annen fotograf som hadde tatt det?
Med tanke på alla de lögner som har producerats av Terje så är det här ett väldigt konstigt sätt att ställa motfrågor.
Bara denna tråd innehåller säkert en bra bit över 1000 inlägg som alla beror på Terjes lögner.
Sedan har vi nyhetssändningar, Flashback etc etc...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS