Annons

Hjälp med att välja.

Produkter
(logga in för att koppla)

Shabiano

Medlem
Hej!

Är på jakt efter en "andra" kamera, har letat runt och har just nu 3 kandidater som passar det jag är just ute efter

1- Ricoh GR, 5.500
2- fujifilm x100T 12.000
3- fujifilm x-pro 1 med 18mm f/2.0 kit, 8.000

Min fråga är till er som har erfarenhet utav någon av dessa kameror. Vilken tycker ni är bäst.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Hej!

Är på jakt efter en "andra" kamera, har letat runt och har just nu 3 kandidater som passar det jag är just ute efter

1- Ricoh GR, 5.500
2- fujifilm x100T 12.000
3- fujifilm x-pro 1 med 18mm f/2.0 kit, 8.000

Min fråga är till er som har erfarenhet utav någon av dessa kameror. Vilken tycker ni är bäst.
Om det är för street photo skulle jag väljer Ricoh GR. Den ger dig möjlighet att låsa fokus på ett viss avstånd. Tyvärr så har varken X100t eller 18mm objektivet avståndmarkeringar på. Detta gör det svårt att zonfokus.
Nackdelen med Ricoh är ingen OVF.
 

afe

Aktiv medlem
Jag gillar Fujis kameror (men äger ingen). De har avståndsvisning i sökaren så det går bra att använda zonfokus på dem också.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Hej!

Är på jakt efter en "andra" kamera, har letat runt och har just nu 3 kandidater som passar det jag är just ute efter

1- Ricoh GR, 5.500
2- fujifilm x100T 12.000
3- fujifilm x-pro 1 med 18mm f/2.0 kit, 8.000

Min fråga är till er som har erfarenhet utav någon av dessa kameror. Vilken tycker ni är bäst.
1. Ingen erfarenhet
2. Äger och är nöjd, negativa är fast objektiv
3. Tittade på denna men valde X100T då x-pro 1 saknade WIFI, vilket lär komma på x-pro 2 som är på gång i år. X-Pro är även betydligt större, vilket var negativt för min del då jag var ute efter en kompakt resekamera och även X100T får man väl medge sträckte gränserna för kompakt ordentligt.

Som 2:a kamera hade jag väntat in X-Pro 2, som resekamera är X100T underbar :)
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Hej!

Är på jakt efter en "andra" kamera, har letat runt och har just nu 3 kandidater som passar det jag är just ute efter

1- Ricoh GR, 5.500
2- fujifilm x100T 12.000
3- fujifilm x-pro 1 med 18mm f/2.0 kit, 8.000

Min fråga är till er som har erfarenhet utav någon av dessa kameror. Vilken tycker ni är bäst.
Har fu köpt någon än?
 
ANNONS