Annons

Er sista (seriösa) bild ni har/tänker publicera för 2018

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
Tänkte att det vore roligt om ni postade er allra sista bild för 2018 som ni lagt lite tid och tanke på (inte snapshots alltså)

Denna bild blev min sista publicerade bild på sociala medier. Jag brukar ha titel på mina bilder. Denna kallar jag för "Sole survivor"
Ha ett Gott Nytt År och hoppas att 2019 blir bättre än 2018!

/Stefan
 

Bilagor

Chasid

Aktiv medlem
Det här är den sista seriösa bilden för mig i år. Bilden är tagen vid den platsen där den 48-årige rumänska luffaren misshandlades till döds natten mellan 7 och 8 augusti. Någon hade ställt upp ett gravljus för att hedra den mördade mannen. Jag har lagt upp bilden på Instagram och Facebook, det är inte helt omöjligt att den publiceras i en dagstidning på onsdag.
 

Bilagor

horvendile

Aktiv medlem
Även denna från Instagram, där jag börjat lägga upp ca en dykbild om dagen. Denna sista dag på året fick representeras av en bild från ett vrak.
(Thistlegorm, Röda havet)
 

Bilagor

Måns H

Aktiv medlem
"Thus hath the candle singed the moth"

Jag lade in den här bilden i går på Pentaxforums.

Titeln är från Köpmannen i Venedig, William Shakespeare 1596, och betyder att så svedde ljuset malen.
 

Bilagor

Måns H

Aktiv medlem
Norrköping; civilisationens vagga.
Norrköping, Elite Grand Hotel.

Strålkastarna lyser upp Rådhustornet. Då det grundlades hittade man ett sälskelett långt ner i leran. Det satt en harpun i skelettet som konstaterades vara 7000 år. Så visst fanns det människor här för ganska länge sen. Om det var dom eller egypterna som snickrade på den där vaggan kan man ju fundera på.
 

Terje H

Aktiv medlem
Is blev ett av de sista motiven jag fotograferade 2018. Var en tur till Trolldalen utanför Mullsjö och i en av dammarna hade det börjat bildas spännande nyis.
 

Bilagor

accipiter

Aktiv medlem
Sista bildskapandet 2018: En skannad ruta Tri-X från 1969

Jag brukar skanna gamla negativ när andan faller på.
Det finns en källa av sådana som aldrig tycks sina.
På nyårsaftonen hittade jag ett som jag tidigare ratat.
Bilden togs med en Canon FTQL för snart snart 50 år sedan då min fru och dotter studerar något okänt men tydligen rätt intressant.
 

Bilagor

törnan

Aktiv medlem
Ett gäng Idoldeltagare uppträdde i centrum och jag passade på att ta bilder från publiken medan vi hade en annan fotograf som rörde sig på/kring scenen.
Den här bilden föreställer Kadiatou som var huvudnumret då hon är från kommunen och lyckades ta sig till finalen.
 

Bilagor

ANNONS