Annons

Lightroom startar inte MS Visual C++ 2005, 2008 och 2010 kan inte längre laddas ner

Produkter
(logga in för att koppla)

Öjvind

Avslutat medlemskap
Hej,
Jag har installerat om min Win7 dator och nu kan inte LR 6 starta eftersom jag inte kan uppdatera MS Visual C++ Redistributable 2005, 2008 och 2010.
Är det någon som har sena versioner som funkar till Lr6?
Tacksam för hjälp
 

Zebulah

Aktiv medlem
Jag har alla versioner i både x86- och x64-versioner. Har ingen ftp-server uppe för tillfället men kan skicka med någon form av drop-tjänst.
 

Zebulah

Aktiv medlem
Hej

Skickat som en Gdrive-länk. Kan ta en minut eller två innan den kommer fram.

Lycka till

/Björn
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Både win 7 och lightroom 6 är utgånga produkter som inte ska användas, uppgradera innan det blir katastrof
 

ztenlund

Aktiv medlem
Både win 7 och lightroom 6 är utgånga produkter som inte ska användas, uppgradera innan det blir katastrof
Windows 7 får säkerhetsuppdateringar till januari 2020.

(Och har man inte datorn uppkopplad kan man köra det tills helvetet fryser över eller hårdvaran går sönder, vilket som råkar komma först.)
 

Öjvind

Avslutat medlemskap
Sena nerladdningar av Visual C++

Windows 7 får säkerhetsuppdateringar till januari 2020.

(Och har man inte datorn uppkopplad kan man köra det tills helvetet fryser över eller hårdvaran går sönder, vilket som råkar komma först.)
Jag är helt införstådd med detta. Min plan för datorn är att köra datorn utan internet. Jag var dock inte medveten om att Microsoft skulle sluta med uppdateringar av Visual C++ 2005, 2008 och 2010 i somras. Jag laddade själv ner dom i juni till den dator som jag sedan blev tvungen att ominstallera win 7 på. Tyvärr viste jag inte att nedladdningen upphört annars hade jag sparat de nedladdningarna. Nu undrar jag om någon har sena nerladdningar av Visual C som fungerar till Lr 6 (senaste versionen). De filer som jag fick av en hygglig kollega på FS fungerade tyvärr inte. /T
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Windows 7 får säkerhetsuppdateringar till januari 2020.

(Och har man inte datorn uppkopplad kan man köra det tills helvetet fryser över eller hårdvaran går sönder, vilket som råkar komma först.)
Men mainstream support slutades 13 januari 2015, där borde man som ”vanlig” användare bytt om du ska slippa problem.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Lite väl drastiskt råd. Vilken katastrof är det som förväntas inträffa?
Flera program till och med från Adobe kräver i dag Windows 10 och det är inte svårt att gissa att fler och fler kommer göra det. Drivrutiner slutar att uppdateras, utvecklare testar inte på samma sätt i Windows 7. Det räcker med att en sak slutar supports Windows 7 och du måste göra allt i en smäll så därför är det bättre att ta det nu än att du får en jäkla massa nertid.
 

AFJ

Aktiv medlem
Flera program till och med från Adobe kräver i dag Windows 10 och det är inte svårt att gissa att fler och fler kommer göra det. Drivrutiner slutar att uppdateras, utvecklare testar inte på samma sätt i Windows 7. Det räcker med att en sak slutar supports Windows 7 och du måste göra allt i en smäll så därför är det bättre att ta det nu än att du får en jäkla massa nertid.
Att det generellt sett är bra att hålla sig uppdaterad håller jag med om men du använde ordet "katastrof" vilket jag tycker är missvisande.

Om man nu vill använda datorn till att köra en äldre version av Lightroom så funkar ett äldre OS utmärkt. Om du har en statistik miljö så behövs inga nya drivrutiner eller utvecklade programvaror.

Jag har jobbat med Windowsdatorer sedan 3.11 och hittills har jag inte sett en enda katastrof som skett därför att man legat kvar med gammal mjukvara eller operativsystem. Har du drabbats av någon sådan katastrof?
 
ANNONS