Annons

Nya bildvisningen

Produkter
(logga in för att koppla)

Cygni

Aktiv medlem
Saknar att jag inte kan välja färg på bakgrunden på bilder jag tittar på. Det var bra när man kunde titta på bilder med olika bakgrund.

En del bryr sig inte om att välja bakgrund när de lägger upp bilden (eller som jag själv som varken har tid eller ork att fixa det till mina gamla bilder). Nu är det många bilder som har fel bakgrundsfärg och ser konstiga ut.

Jag tycker att det ska ligga i betraktarens ögon och smak att välja färg.
 

Cygni

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Det finns ett "defaultfält" för vilken färg dina bilder skall ha. Använd det så slipper du.
Jag kan inte ändra andras bilder!

Och en del bilder passar vitt, andra grått och en del svart. Ett "defaultfält" har jag ingen större nytta av.

Det skulle väl kunna gå att göra en funktion där den som vill "låser" bakgrundsfärgen. Och för de som vill att betraktaren får välja lämnas det öppet.

/Christer
 
Senast ändrad:

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Cygni skrev:
Jag kan inte ändra andras bilder!

Och en del bilder passar vitt, andra grått och en del svart. Ett "defaultfält" har jag ingen större nytta av.

Det skulle väl kunna gå att göra en funktion där den som vill "låser" bakgrundsfärgen. Och för de som vill att betraktaren får välja lämnas det öppet.

/Christer
Defaultfältet styr DINA bilder. Vi bestämde att det är upp till fotografen att bestämma bakgrund. Det är möjligt att vi lägger tillbaka möjligheten för andra att byta bakgrund.
 

Fnisseli

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Defaultfältet styr DINA bilder. Vi bestämde att det är upp till fotografen att bestämma bakgrund. Det är möjligt att vi lägger tillbaka möjligheten för andra att byta bakgrund.
Jag vet inte om detta är rätt tråd men eftersom ni diskuterar ämnet nu vill jag komma med en önskan om att det fanns en möjlighet att ändra bildernas bakgrund som tittare.

Även här som nybörjare insåg jag inte skillnaden på vad bakgrunden hade för färg i början utan jag tog den som jag tyckte passade. Fick därefter förslag från andra som berättade vad de tyckte och det gav mig en helt annan syn på mina egna och andras bilder.

För att göra alla nöjda tycker jag att fotografen själv får välja bakgrund men att det sedan finns möjlighet att ändra för tittaren. Då vet tittaren hur fotografen vill ha det och får själv möjlighet att se hur bilden förändras av olika bakgrunder!
 

Cygni

Aktiv medlem
Fnisseli skrev:
För att göra alla nöjda tycker jag att fotografen själv får välja bakgrund men att det sedan finns möjlighet att ändra för tittaren. Då vet tittaren hur fotografen vill ha det och får själv möjlighet att se hur bilden förändras av olika bakgrunder!
Precis! :)
Man kan ju ha både och.
 
ANNONS