Annons
Gammal 2012-01-29, 13:43
Mamaya

Fråga krumelurer i imagedesk
Har lagt upp några bilder på min image desk sida. Tyvärr är orden nästan oläsliga, där det ska vara prickar över å eller ö blir det ett stort S med en krumelur ovanför istället. Kan någon kunnig person tala om hur jag rättar till det?

kolla själva på:

djuse.imagedesk.se

Mvh Berit
Gammal 2012-01-30, 10:37
elmfeldt
Redaktör

Det beror på att du inte justerat inställningarna vid import. Kika på detta dokumentet

http://www.imagedesk.se/cldoc/20/4821.htm#metadata
Gammal 2012-01-30, 11:31
Mamaya

Latin1
elmfeldt skrev: Det beror på att du inte justerat inställningarna vid import. Kika på detta dokumentet

http://www.imagedesk.se/cldoc/20/4821.htm#metadata

Tack för svar! Nu har jag ställt in på Latin 1 och det blev något bättre. MacRoman var sämre. I webbläsaren safari har jag ställt in på Latin2 för något Latin 1 fanns inte. Fortfarande är det krumelurer eller så har bokstaven försvunnit, kolla själv på

djuse.imagedesk.se

Hur göra?
Gammal 2012-01-30, 12:30
elmfeldt
Redaktör

Det är alltså i samband med importen i ditt Imagedesk konto som du skall göra dessa inställningar. Inte i själva webbläsaren. Så:

- om du kör mac (Ställ in MacRoman) i inställningarna i Imagedesk
- importera om bilden och verifiera att svenska tecken blir rätt.
Gammal 2012-01-30, 14:25
Mamaya

elmfeldt skrev: Det är alltså i samband med importen i ditt Imagedesk konto som du skall göra dessa inställningar. Inte i själva webbläsaren. Så:

- om du kör mac (Ställ in MacRoman) i inställningarna i Imagedesk
- importera om bilden och verifiera att svenska tecken blir rätt.
Jag hade gjort inställningar i Imagedesk enligt beskrivningen. Nu har jag gjort som du sagt men det ser likadant ut. Jag undrar hur jag verifierar att svenska tecken blir rätt?
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.

Tether Tools Case Air