Annons
Gammal 2017-09-26, 12:32
Dead_Silent

BoJohan skrev: OBS! Låt INTE Paypal konvertera Euro till kronor (vilket verkar vara "defult i-inställningen" )utan att kolla vad din banks konvertering kostar. I mitt fall med beställning av en Canon 5D MkIV sparade jag närmare 800 kr på det (totalpriset i kr blev då 23215 kr).

//Johan
Gör man den inställningen i paypal-appen?
Jag brukar föra över pengar till Paypal från min internetbank som en vanlig fakturabetalning och då vet jag inte vilken valuta pengarna landar som när de kommer in i Paypal.

...och måste man betala med Paypal? Inte kort?
Gammal 2017-09-26, 12:57
BoJohan

Dead_Silent skrev: Gör man den inställningen i paypal-appen?
Jag brukar föra över pengar till Paypal från min internetbank som en vanlig fakturabetalning och då vet jag inte vilken valuta pengarna landar som när de kommer in i Paypal.

...och måste man betala med Paypal? Inte kort?
Man kan betala med kort med det sker ändå via Paypal eftersom de använder deras tjänst. Man ändrar i denna ruta (den gulmarkerade länken):
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	paypal.JPG
Visningar:	41
Storlek:	36.7 KB
ID:	144663  

Gammal 2017-09-26, 14:30
Lainen

Jag har kopplat ett kreditkort till PayPal så det blir lite som dubbel säkerhet :-)
Säljaren väljer vilken valuta denne vill ha betalt i, du väljer vilken valuta PayPal ska ta betalt av dig.
PayPal har ett rejält påslag om dom ska växla åt dig.
Gammal 2017-09-26, 15:46
PMD

BoJohan skrev: Man kan betala med kort med det sker ändå via Paypal eftersom de använder deras tjänst. Man ändrar i denna ruta (den gulmarkerade länken):
Det smidigaste sättet att använda Paypal tycker jag är att koppla ett kreditkort till sitt Paypalkonto. Då behöver man inte ha några pengar stående på Paypalkontot och betalningen dyker upp på kreditkortsräkningen i slutet av månaden tillsammans med allat annat man har använt kreditkortet till.
Gammal 2017-09-26, 21:42
Janne Ar

Hakar på med en närbesläktad fråga.

Ni som beställt från E-Infinity, hur "rappa" är de?
Hur fort får man bekräftelse på att de tagit emot ordern?
Hur snabb är leveransen?

/Janne
Gammal 2017-09-26, 21:48
Lainen

Bekräftelse direkt och varorna på ca: en vecka.
Gammal 2017-09-26, 21:52
Janne Ar

Tummen upp
Lainen skrev: Bekräftelse direkt och varorna på ca: en vecka.
Tack för svar! :-) :-)
Gammal 2017-09-27, 07:09
Astroscapist

Köper du en kamera så kan det ta en extra dag pga de kommer maila dig och fråga ifall det är ok att menyerna enbart är på engelska. Så den tiden innan de fått svar får du lägga till. Samt att de svara ju under deras lokala tid (asiatisk tid) och du lär svara på svensk.
Men när jag köpte deras objektiv så fick det nog på 1v allt som allt.

/Stefan
Gammal 2017-10-01, 14:21
Damm på sensorn

Beställde en glugg den 25:e, fick kolli-ID fyra dagar senare och när jag söker på PostNord har det anlänt till Sverige. Kanske har det på tisdag. Isf 8 dagar totalt. Dem är inte jättesnabba på att skicka,räkna med 4 dagar innan nåt händer. Dock nästan halva priset mot i Sverige.
Gammal 2017-10-20, 18:18
sam_s

Hej, jag sitter här och är så nära att klicka hem en 5D4.

Jag vet att det svarades på tidigare men jag vill bara dubbelkolla, det tillkommer alltså fortfarande inga fler kostnader på det man beställer än vad som står på deras ebaysida? Det låter ju bara för bra för att vara sant :D

Tacksam för svar.
Gammal 2017-10-20, 23:58
Kasch

Jag har just beställt mitt tredje objektiv från dem och det har aldrig varit några problem. Bra service, de skickar en bild på paketet när det är klart med adressetikett och inga andra kostnader tillkommer. Sannolikt gråimport som sagt så man får nog lita till deras egna garantiåtagande. Det är väl den risk man får ta med köpet. Men som sagt, utmärkt service så långt.
Gammal 2017-10-21, 00:13
sam_s

Kasch skrev: Jag har just beställt mitt tredje objektiv från dem och det har aldrig varit några problem. Bra service, de skickar en bild på paketet när det är klart med adressetikett och inga andra kostnader tillkommer. Sannolikt gråimport som sagt så man får nog lita till deras egna garantiåtagande. Det är väl den risk man får ta med köpet. Men som sagt, utmärkt service så långt.
Tack för svar, beställde för några timmar sen. Ja man får ta det där med garantin som det kommer antar jag. Jag handlar nästan alla mina grejor hos cyberphoto, men det vart nästan 11 tusen billigare än vad det hade blivit där så det gick inte att låta bli helt enkelt. :)
Gammal 2017-10-21, 00:30
PMD

Man kan nog göra ganska stora reparationer för elva tusen om man inte orkar reklamera hos E-Infinity. :-)

Vi håller tummarna för att du får din kamera levererad utan strul.
Gammal 2017-10-21, 07:27
Damm på sensorn

Har köpt två gluggar, första tog 7 dagar andra 10 kanske.
Enda jag kan anmärka på är emballering. Dem kör ett lager bubbelplast sen en svart plastpåse.
Inte direkt vad man är van vid i Sverige. Lite halvtrist med kantstötta kartonger.
Gammal 2017-10-23, 11:19
BoJohan

Kameran jag köpte var paketerad i en kartong (utöver originalförpackningen) och sedan inplastad, inga stötta hörn då iaf.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.

Miops Capsule360