Annons

Hur tänker folk på Blocket?

peranders

Aktiv medlem
Hörni, pojkar, sätt er in i nomala människors vardag. Stackarn har köpt kameran för surt förvärvade pengar och han tycker denna värdeminskning är rimlig. Tyvärr har ju tekniken skenat iväg och gjort kameran värdelös.
 
Senast ändrad:

tamias

Aktiv medlem
Jag förstår hur du menar, samtidigt så tar det c:a 1 minut att kolla in Blocket och Tradera eller helt enkelt googla och göra en reality check.
 

tamias

Aktiv medlem
Den Minoltan har jag faktiskt ringt på! Förra gången den var ute på Blocket stod det nämligen att det var ett Minolta 70-200 objektiv som ingick i paketet, tyvärr så var det lite felskrivet......
 

Jimfear

Aktiv medlem
Inte bocket men måste ändå lägga in denna. http://cgi.ebay.co.uk/Vivitar-Series-1-Macro-105mm-f-2-5-Pentax-KA-Kiron-/190503826680?pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_CameraLensesFilters_JN

Vivitar Series 1 Macro Lens 105mm f/2.5
Starting bid: £950.00
Buy it now: £1,400.00

Och så har säljaren fått en fråga:
Q: Hi ukcoiler. What is the correct listing price for this lens? As it is showing £950, which is way off the mark
A: The listing price is correct at £950 and the Buy it now price is £1400. Given the rarity and quality of this lens I feel £950 is a bargain! Happy bidding.


Bargain var ordet!
 

Mankan G

Aktiv medlem
Satt och letade efter ersättningsglugg till dotterns kamera. Hon har förstört den 18-70 som hon använt. En 18-55 vore perfekt. På blocket kostar den 1400 och som ny 1495. Varför skall jag köpa den begagnad?
 

HannesNikon

Aktiv medlem
Lade ut en annons på en kamera imorse, direkt får man ett sånt här mail:

"Hej min namn er Mustafa Bajamajja kommer Uzbekistan. vill köpa billit
kamerat, jag jobbat länge pizza bagare mycket svarta pengar jag har.
Jag fråga dig, vad är megapixksel , jag inte förstå mycket bra.
jag bjuda dig 700 kr halva pris

svara min brevlåda

Mustafa"

Man blir lite fundersam när han heter Bajamajja i efternamn och har mailadressen: mustafa@alqaida.uz

/Hannes
 
ANNONS